Efter lidt overvejelse har jeg besluttet mig for at tage ned to indervægge i kælderen for at skabe lidt mere brugbar plads dernede.
Væggene, som jeg har tænkt mig at tage ned, er benævnt som "plattväggar" på tegningen. Burde det være ufarligt at rive disse? De er også tyndere end hjertvæggen, der går ved vaskerummet. Jeg har forsøgt at google lidt på udtrykket "plattvägg" men finder ikke noget specifikt. Huset er 1½-plans med kælder selvfølgelig, fra '57.
Jeg har også tænkt mig at indsætte et nyt kældervindue ved den grønne streg (170 cm langt). Der er nemlig ingen vinduer i den verdensretning, så jeg tænkte, at det ville være rart.
Det føles lidt ubehageligt at rive i ydervæggen, men det er måske ikke noget problem?
De forekommer ikke bærende, øvrige vægge er btg-hulsten eller murede, som har en bærende funktion.
Vinduet derimod kan være sværere at få til. Du har sandsynligvis brug for en afveksling for betongenstenen. Hvordan ser det ud opad findes der vinduer ovenover det nye vindue i samme udstrækning?