Vi skal rive nogle vægge i vores nyindkøbte hus men må først forsøge at finde ud af, hvilke vægge der er bærende og hvilke der ikke er.

Vi har revet lidt på en af væggene og fundet ud af, at der er træ på hele væggen. Ganske vist er huset gammelt fra -31 og der er træ overalt... Jeg vedhæfter tegningen og håber, at nogen kyndig ser hvilke som er hvad. Der findes ingen specificeret byggetegning...

• Gammel husplan fra 1931 med flere etager, ingen specificere byggeplaner, søger identificering af bærende vægge.
Milkshaken
Lidt svært at zoome. kan du ikke lægge dem ind som PDF i stedet?

I et hus fra -31 må man nok regne med, at de langsgående vægge i kælder og NB er bærende.

Protte

Tja, filerne er for store til, at jeg kan uploade pdf.
Men væggen, som er aktuel, har ingen stående regel, men træplankerne er sømmet på bredden, så der er en liggende regel. For mig føles det som om, væggen ikke kan være bærende, da det i min verden er stående regler på bærende vægge. Jeg er jo bare novice, så jeg ved ikke til 100...

prototypen sagde:
I et hus fra -31 må man nok regne med, at de længdegående vægge i kælder og NB er bærende.

Protte
Med længdegående mener du så den væg, der løber fra ydervæg til ydervæg? Så betyder det i hvert fald, at de andre vægge ikke er bærende?

Der er ingen filer, der er for store til at lave PDF af...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.