Hej
Jeg har en bygning, der består af garage/opbevaringsrum. Jeg ville gerne fjerne indvendige vægge og have det helt åbent. Men jeg gætter på, at jeg skal sætte en bjælke for at holde tagspærene. Jeg har ryddet hele loftet, så der er ingen vægt ud over selve taget med tegl og "sticke tag".
Længden er ca. 7 meter.
Hvad tror I, der kræves for bjælkedimension? Og kræves der en bjælke?

Hvilken type af tagspær er det?

T TypRätt sagde:
Hvad er det for en type tagspær?
Godt spørgsmål bygningen er fra 1926

Du bør nok tage et billede af loftet. Ingen kan nok give dig et præcist tal, men afhængig af typen af spær kan det jo være sådan, at størstedelen af vægten ligger over ydervæggene.

• Synes
FreQa
  • Laddar…
T TypRätt sagde:
Du må nok tage et billede af loftet. Ingen kan nok give dig et præcist tal, men afhængigt af typen af spær kan det jo være, at størstedelen af vægten ligger over ydervæggene.
Ved ikke om disse hjælper dig. Jeg har bygget det til, så jeg kommer ikke op på loftet.

• Gråt træskur med tegltag, omgivet af grøn græsplæne og træer, klar blå himmel, byggeudstyr på verandaen, hund til venstre.
  • Gammelt træloft i en rustik gang med røde pile, der peger op mod loftet. Indendørs- og udendørsområder ses i baggrunden.
P
Johannes Karlsson 1985 Johannes Karlsson 1985 sagde:
Ved ikke om disse hjælper dig. Jeg har bygget igen så kommer ikke op på loftet.
Tror en HEB 450 stålbjælke hvor indervæggene stod løser dette. Du kan lade den hvile på søjler af samme bjælke. Sørg for at søjlerne står på fast underlag.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.