Hej,
Jeg er i gang med en terrasse og undrer mig over, hvad den bedste måde er at forankre mod husvæggen, når terrassen bliver højere end husets liv? Eller er der ingen forankring nødvendig? Der er 1.7 m til nærmeste bærende bjælke, som har dimensionen 170x45mm.
Billedet skal vise, at terrassen når ca. 1.2 m fra bunden af huset.

Kent J.

• Trækonstruktion til en altan under opbygning ved siden af et mørkt træhus. Støtterammer og stolper er synlige, omgivet af grønne omgivelser.
Ser jo ud som om du allerede har stolper tæt på væggen, kan de ikke bruges til en ekstra bærelinje?

Tænker det samme som ovenfor. Arrangér en bærlinje mod de stolper, der er tættest på facaden.

Indvilget forankr dig ikke i huset. Og husk på, at vedligeholdelse af facaden vil blive umuligt, overvej fx plåttäckning mod facaden.

Det måske ikke er nødvendigt med endnu en bærende bjælke - der er allerede tre stykker.
Kan det fungere at forbinde stolperne med en 170x45 og sætte bjælkeskoene direkte på brættet 1,2m oppe?

Javisst bliver jo også en bærende bjælke. Men jeg ville have foretrukket bærende bjælke under bjælkelag, for at slippe for beslag.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.