Hej
Det ser ud til, at hallgulvet får sig en tur i forbindelse med flytning af badeværelsesvæg.
Gulvet trækker koldt, fordi spånet er sunket, der er en generalsamling i midten, hvor en vægbryder en gang stod.
Så jeg tænkte på at rive det eksisterende gulv ud, som er 34x1nn, og isolere om.
Derefter planlægger jeg at lægge 22mm gulvspån og på det fyrretræsgulv 15x1nn.
CC-mål på gulvreglerne er ~700mm
Vil det svaje til, så det er værd at fortætte med ekstra regler mellem de eksisterende?
Bør man lægge flis/ trinlydsdæmpende under fyrretræsgulvet, på spånet, når det skal skrues i reglerne?
J
Det ser ud til, at hallgulvet får sig en tur i forbindelse med flytning af badeværelsesvæg.
Gulvet trækker koldt, fordi spånet er sunket, der er en generalsamling i midten, hvor en vægbryder en gang stod.
Så jeg tænkte på at rive det eksisterende gulv ud, som er 34x1nn, og isolere om.
Derefter planlægger jeg at lægge 22mm gulvspån og på det fyrretræsgulv 15x1nn.
CC-mål på gulvreglerne er ~700mm
Vil det svaje til, så det er værd at fortætte med ekstra regler mellem de eksisterende?
Bør man lægge flis/ trinlydsdæmpende under fyrretræsgulvet, på spånet, når det skal skrues i reglerne?
J
Ingen der har erfaring?
Det er netop det, at det er cc 700, der gør, at svaret bliver "måske" hvad angår bæreevnen. Jeg havde 22 mm spånplade, som jeg syntes "svajede" med cc 600 på reglerne. Jeg limede et ekstra lag 22 mm på. Det blev helt stift. Jeg foreslår, at du fortsætter med 22 mm spånplade og tester, hvor meget det svajer, og forstærker det derefter med et ekstra lag (det skal limes, så det bliver homogent for størst stivhed). Det fungerer egentlig kun, hvis du har plads i højden.
Jeg har desværre ikke plads i højden. Det eksisterende gulv bygger 34mm, mit forslag bygger 37mm, dvs. +3mm. Det føles ok, men ikke mere...
Jeg må gøre som du siger, skrue en plade fast og mærke om det er solidt.
Er det ikke det, så må jeg tætne med reglar imellem, ikke mere end det.

Jeg må gøre som du siger, skrue en plade fast og mærke om det er solidt.
Er det ikke det, så må jeg tætne med reglar imellem, ikke mere end det.
Klik her for at svare