Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Skal man regne på det, skal man vide akvariets mål, dvs hvor stor dens stativ er, gulvbjælkerens spændvidde (dvs rummets bredde) og hvad rummet bruges til i øvrigt. 2"x6" er en temmelig svag dimension for gulvbjælker, så det kan ikke dreje sig om et særligt bredt rum. Fortæl også gerne om husets byggeår.
Karet er 150 cm langt.J justusandersson sagde:Skal man regne på det, skal man kende akvariets mål, dvs. hvor stort dets stativ er, gulvbjælkerens spændvidde (dvs. rummets bredde) og hvad rummet bruges til i øvrigt. 2"x6" er en ganske spinkel dimension for gulvbjælker, så det kan ikke dreje sig om et særligt bredt rum. Fortæl også gerne om husets byggeår.
Otte fødder.
Spændvidde ca. 2,5 meter (tilbygning 1974).
Rummet til venstre er en anden tilbygning.

Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Akvariet vil ikke falde gennem gulvet. Men situationen er heller ikke ideel. Jeg vil sige, at det er et grænsetilfælde. Der er en risiko for, at gulvbjælkerne vil bøje mere end ønsket. Grundproblemet er, at 2"x6" egentlig er en for svag dimension til den spændvidde. Gulvbelastningen er allerede på det højeste. 2"x7" ville have været meget bedre. Men hvis du ikke har en bedre alternativ placering til akvariet, synes jeg, du kan gøre som du har tænkt. Jeg antager, at det er nu det er mest motiveret.
Klik her for at svare