Satsuki
Som det lyder - hvor holdbar er uimprægneret krydsfiner udendørs?
Skal man investere i marinekrydsfiner for at kunne have det udenfor (ikke på jorden), eller kan almindelig billigere krydsfiner klare at være ude, hvis man overfladebehandler/maler det :confused:

Det afhænger jo af, hvor udsat for vand krydsfineren bliver.
I udsatte situationer bør du vælge marinplywood.
Det er limen, der giver slip ellers.

Satsuki
Tænkte at bygge et fuglebræt og måske nogle fuglekasser..... Maler selvfølgelig, men der bliver stor eksponering for vejr og vind. På den anden side, hvis det holder i 3-4 år, er jeg tilfreds, så er jeg nok blevet træt af det og vil have noget nyt alligevel :)

Plejer at bruge 12mm formplywood udendørs til lidt forskellige konstruktioner, koster ca 250:-/plade for en 1200*2400. Holder garanteret i 3-4 år, men ville ikke vælge det som side materiale i en holk uden som bund og tag.

Maler du, vil det holde de ønskede 3-4 år. Brug en god grund- og derefter topfarve, så har du ingen problemer. Malede træfacader skal jo holde og holder længere end nogle få år. Har selv bygget et udebord af limtræ i fyr, det er malet "hele vejen rundt" og er inde på tredje sæson – ingen tegn på at malingen begynder at slippe endnu eller andre problemer. Det står ubeskyttet året rundt, og jeg forventer, at det skal holde mindst lige så længe endnu.

Held og lykke!
Ronnie

AndersS sagde:
Plejer at bruge 12mm formfiner udendørs til lidt forskellige konstruktioner, koster ca. 250:-/pladen for en 1200*2400. Holder garanteret i 3-4 år men ville ikke vælge det som sidemateriale i en kasse uden som bund og tag.
Det var billigt. Byggmax tager 389 kr for formfiner 12 x 1200 x 2500. Eftersom jeg har lidt støbeprojekter i pipelinen er jeg nysgerrig på, hvor du får den til den pris.

Venlig hilsen
Ronnie

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.