Hehe, det var jo en idé. Men jeg synes, at flisebelagte bordplader er utrolig grimme ;)

Jeg snakkede med lejeboligen iaf og betonsliberen ser ud til at være det rette værktøj. En diamantskive som sliber/polerer. Bliver til at leje sådan en og se, hvordan det går.

Du skal bruge papir, der er beregnet til beton/hårde materialer. Almindelige til træ, ja de går hurtigt....

Og hvor kan jeg købe disse papirer? Har ledt lidt på bauhaus, silvan, classe, biltema...

Det her:

http://scaptocs.bosch-pt.com/boptoc...ision=zub&language=sv-SE&ccat_id=8063

vil jeg få fat i, men det ser ud til at det ikke kan findes nogen steder. Har tjekket måske 7 steder. Men jeg skal ringe videre...

Edit: Har talt med Bosch, og de har papiret på lager, men ingen forhandler har taget det hjem de seneste måneder. Og mindste antal at tage hjem er fem pakker, så det bliver jo skidedyrt, hvis man skal bestille... Må jagte videre efter et andet mærke.

• Synes
mbense
  • Laddar…
Jeg havde nogle i en bra att ha kasse. Ingen anelse om hvornår jeg har fået dem.

Jeg lejede en betonsliber hos hyreshuset på lidingövägen. Fungerede kanon! Desværre døde batterierne i kameraet lige netop, så der bliver ingen billede.

En ulempe ved slibningen var dog, at der kom endnu flere porer frem. Jeg overvejer, om man kan behandle pladen med noget voks i stedet for olie for at fylde hullerne ud. I så fald nok en rimeligt hård voks, formoder jeg.

Er der nogen, der har et tip? Ellers bliver det paraffin- eller linolie, som folk har foreslået.

Interessant!

Jeg har også overvejet betonskiver, men i lidt mindre skala, f.eks. gæste-toilet-håndvask eller bænk i vaskerum. Sjovt at se, at det kan lade sig gøre :D

/pinebar

Jeg søgte på bordplade og beton forleden dag og fandt en side af en eller anden der fremstiller på bestilling. Der har jeg for mig stod hvilken slags olie man skal bruge. Hvad angår fyldmasse til lufthullerne, tjek på finjabetongs hjemmeside på pdf'en med støbetips. Der stod om en eller anden reparationscement. Præcis hvordan lavede du hullet til vasken. Jeg forstod ikke helt hvordan du fik rundingen så flot.

Porlægning
tag den samme beton, som du støbte med, men spred den tørre beton ud på pladen og massér den tørre beton ned i porerne, indtil de er fyldt, og spray derefter med vand. Slib derefter let i hånden med et 80 vandslibepapir. Så bliver det nok godt.

Håndslibere, som man lejer, har ofte meget høje omdrejningstal og fungerer godt til bearbejdning men ikke til polering. Polerklude kan købes hos FLEX og 3M bl.a.

Jeg ville have behandlet med bivoks.... eller linolie, hvorfor ikke teste på en prøvebit.

• Synes
byggarfrugan og 1 anden
  • Laddar…
Jeg har indtil videre testet med paraffinolie på en prøvebit, men jeg tænkte nok teste de andre varianter også, inden jeg bestemmer mig. Har lidt meget andet at gøre nu, men om ca 2 uger burde jeg være færdig med pladen, så jeg kan vise resultatet...

• Synes
Hannag123 og 1 anden
  • Laddar…
Hej!
Er også lidt fristede af at støbe en bordplade i beton. Hvordan blev slutresultatet? Ville blive meget glade for nogle billeder!

/Mayia

Jeg er lige nu i gang med at flytte ind i det nye køkken, så hele bænken er dækket med ting.

På grund af at jeg var nødt til at slibe pladen, blev resultatet ikke som jeg havde tænkt, men det blev pænt alligevel! Jeg behandlede med grönlandsvalla (bivoks+paraffin) og det blev godt. Dog skal man nok ikke påføre det med strygejern, som jeg gjorde, da det sodede og farvede pladen lidt brun. Varmluftpistol er nok bedre...

Lægger lidt billeder op, når køkkenflytningen er overstået.

Milkshaken
et sent tip fra mig er at: Male med almindelig epoximaling + at du tilføjer flager i det, så forsvinder alle eventuelle farveforskelle i underlaget, og du kan jo hvis du vil spartle med flydespartelmasse under hvis du vil....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.