Jeg har forsøgt at læse om energideklarationen og vil dobbeltjekke, om jeg har forstået det korrekt.
Hvis jeg bygger 100 kvm boligareal i ét plan tag i kip, giver det en Atemp på 100 kvm.
Lad os sige, at jeg i stedet bygger 1,5 plan med uudnyttet isoleret opvarmet loft. Hvad jeg forstår, øger Atemp nu til 200 kvm, selvom boligarealet ikke er øget!?
Jeg har forsøgt at læse op på energideklarationen og vil dobbeltkontrollere, om jeg har forstået det korrekt.
Hvis jeg bygger 100 kvm boligareal i et plan, giver det en Atemp på 100 kvm.
Lad os sige, at jeg i stedet bygger 1,5 plan med uudviklet isoleret opvarmet loft. Så vidt jeg forstår, stiger Atemp nu til 200 kvm, selvom boligarealet ikke er steget!?
Ja, sådan er det (alle arealer, der opvarmes til mindst 10 grader, indgår).
Atemp beskriver i store træk arealet for etager, der opvarmes og befinder sig inden for bygningens klimaskærm. Der er ingen begrænsning af dette areal med hensyn til lofthøjden i rummet.
Atemp = Summen af indvendigt areal for henholdsvis etageplan, loftsplan og kælderplan, der opvarmes til mere end 10 °C.
Areal optaget af indervægge, åbninger for trapper, skakter og lignende, inkluderes.
Om loftet er isoleret eller uudviklet har ingen betydning, det er kun, hvis det er opvarmet til mindst 10 grader, at det tælles med i Atemp.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.