Jeg vil gerne flytte en antennekabel, dette i en ydervæg. Indvendigt ved jeg ikke, om jeg har lyst til at løsne pladen... men hvilke alternativer har jeg... at løsne en brædde på ydersiden af huset og trække den der og bore hul ind... men så får jeg jo ikke indbygget boks...
Findes der flere alternativer mon?
Der er en stikkontakt trukket derhen, kan man udnytte det på en eller anden måde? Det er vel ikke godt at lægge antenne sammen med el - risiko for forstyrrelser...
Eller er det bare at bide i det sure æble og løsne pladen og gøre det ordentligt? Det er jo tid nu, for jeg skal alligevel tapetsere om der. Bare det, at det er masonitplade nu, og det vil vel være besværligt at få fat i en ny, da det ikke er moderne...
Findes der flere alternativer mon?
Der er en stikkontakt trukket derhen, kan man udnytte det på en eller anden måde? Det er vel ikke godt at lægge antenne sammen med el - risiko for forstyrrelser...
Eller er det bare at bide i det sure æble og løsne pladen og gøre det ordentligt? Det er jo tid nu, for jeg skal alligevel tapetsere om der. Bare det, at det er masonitplade nu, og det vil vel være besværligt at få fat i en ny, da det ikke er moderne...
Hvorfor ikke sende signalet trådløst?
Selv har jeg "flyttet videre" signalet via loftet. Der ligger mit kabel. Så går det ned i hjørnet og fortsætter under karmen. I hjørnet er det dækket med tapetet.
Selv har jeg "flyttet videre" signalet via loftet. Der ligger mit kabel. Så går det ned i hjørnet og fortsætter under karmen. I hjørnet er det dækket med tapetet.
Ja. Se her.Yrrol sagde:
http://www.schneider-electric.se/produkter/products.asp?GroupString=|502|&BrandID=2&ID=344
"Rotdosa for komplettering i regelväggar
Eljo Rotdosa er uden stusser for at kunne eftermonteres i regelvægge. Med to fastgørelsesbøjler spændes dåsen fast mod vægpladens bagside. Er væggen isoleret, foretages rørføringen passende med VP-rør, som tilsluttes til dåsen med fleksibel slange."
Selv har jeg antennekablet trukket lige ned på ydersiden af træfacaden. Der hvor (rot)boksen sidder, er der boret huller gennem ydervæggen til antennekablerne. Enkelt og fungerer godt. For en sikkerheds skyld er der fyldt med lidt isolering i boksen.
Og hvordan går du ud med kabel fra ROT boks gennem ydervæggen? Via Vp rør eller uden? Hvordan beskytter du dig mod vand ved gennemføringen?Roundup sagde:
Nja, det er vel så at det ikke finns noget beskyttelse mod vand, eftersom lige der jeg har mine huller er der ingen risiko. Men om det havde været risiko så havde vel lidt silicon funket. Personligt synes jeg det virker mere arbejde end nødvendigt at trække kabelen på indersiden af ydervæggen, men det kan jo afhænge på placering og synlighed i det enkelte tilfælde.kamilenski sagde:
Hvis du har laminatgulv eller andet "klik" system, er der ingen problemer. Man saver bare til spalte under foden. Kablet kommer ikke til at kunne ses!Roundup sagde:Nja, det er vel sådan, at der ikke findes nogen beskyttelse mod vand, eftersom lige der, hvor jeg har mine huller, er der ingen risiko. Men hvis der havde været risiko, havde lidt silicon vel fungeret. Personligt synes jeg, at det virker mere arbejde end nødvendigt at trække kablet på indersiden af ydervæggen, men det kan jo afhænge af placering og synlighed i det enkelte tilfælde.
Klik her for at svare