Senest redigeret:
  • Synes
nanowire
  • Laddar…
mexitegel sagde:
Finja anbefaler ikke længere bordplader end 2,5 meter pga risikoen for revner, især ikke med udtag til vask etc.

Med ekspanderbeton får du en næsten porefri beton uden at vibrere. Åbningstiden er dog kort på denne beton, så det er svært at få en god overflade, hvis man er alene. Støber man og vender, får man en meget fin overflade, men den mindste skævhed i formen gør selvfølgelig, at bordpladen ikke helt ligger på underlaget.
Jeg har meget gode erfaringer med at blande fibre i betonen for at forhindre revnedannelse. Har brugt denne
http://www.danishfibres.dk/en/concrete--wiking-18-micron.aspx

Har fungeret godt til længere tynde plader, men har også fungeret godt i puds, når jeg har lagt et tykkere lag på end anbefalet.
Jeg husker, at jeg købte en pose fra eBay, og den har rakt til flere projekter og er stadig tilbage.

• Synes
mexitegel
  • Laddar…
Interessant! Findes der i øvrigt ikke færdigblandet med fibre i? Fibercement? Men man vil jo gerne have ekspanderbetonens egenskaber og nogen fiber-ekspanderbeton findes måske ikke?

Har du et link til eBay for fibrene?

http://www.ebay.de/itm/PP-FASER-fur...587572?hash=item232c4531b4:g:ERwAAOSwaNBUiL1w

Den der svarer til det jeg har brugt.
Jeg har ikke prøvet at blande i expanderbeton, måske nogle andre kan udtale sig.

Jeg ved, at da jeg købte fibrene, var jeg først inde på at købe færdig fiberbeton men fandt ikke nogen, der solgte på sæk, og intet byggemarked, der solgte det som jeg linker. Lidt mærkeligt, synes jeg.

• Synes
mexitegel
  • Laddar…
Går det at køre med almindelig cement + fiber tror jeg. Jeg vil gerne klare mig med almindelig cement jeg blander ud

Murat færdigt ellers så bare formen er fixet (ikke bare at smide det sammen heller) går det at begynde at støbe. Så pudse leca blokkene. Så selve træværket (døre osv). Jeg er nok optaget i ret lang tid med dette projekt tror jeg... alt tager så meget længere tid end man tror.

Hvis jeg ikke misforstår 0lles indlæg ovenfor, var det netop almindelig beton(cement), som han anvendte.

• Synes
proffsrik
  • Laddar…
Jo jeg tror det er sådan, men jeg er en sådan person som ikke kan klare selv de mindste tvetydigheder...

• Synes
mexitegel
  • Laddar…
Jeg har lignende tendenser :D

I lørdags støbte jeg halvdelen af betonskiven til udekøkkenet! Resultatet blev desværre ikke så godt som jeg havde håbet.

Utroligt svært at få det jævnt, og jeg kunne ikke komme til et sted med slibestålet. Nu håber jeg, det er muligt at rette op med en betonsliber af en art, tage de høje steder ned, måske flydespartle de lave steder, eller måske går det med ren cement og ingen sand/sten at fylde op der, hvor det blev for lille.

Jeg vil fortsætte forhåbentlig næste lørdag med den anden del af pladen, det går forhåbentlig bedre der, da der ikke er nogen væg på en side, som forhindrer man kan slode af pladen enkelt.

Jeg forstår fristelsen ved at støbe på hovedet og derefter flytte pladen på plads, men ser ikke, hvordan det ville have været muligt med en så stor plade som jeg laver...

Trist, hvad brugte du for beton til sidst?

Støbe op-og-ned og vende på plads er umuligt med en så stor plade, da skal den deles i sektioner.

Det vi diskuterede ovenfor, almindelig cement, grus, sand og sådan fiber. Men forhåbentlig bliver det godt efter slibning, skal se om der findes en passende maskine at leje.

Jesus, ringede og spurgte, hvad der er til leje for at slibe beton, og udover gulvslibemaskiner eller båndslibemaskiner var der en 125mm vinkelsliber med diamantklinge for 350/dag + slid på diamantklingen....

Så overvejer man måske denne
http://www.biltema.fi/sv-fi/Verktyg/Slip-och-Kap/Diamantkapklinga/Diamantslipskiva-2000019635/

Har set på dette forum dem, der har bygget egen støvopsamling også med slags mikrobølgelåg:
https://www.byggahus.se/forum/threads/fattigmansbetongfraes.87023/

Har ellers en rigtig polermaskine, der formentlig fungerer bedre end vinkelsliberen...

Nogen der ved ellers hvor godt disse diamantskiver er til at fjerne materiale?

Nogle millimeter er ikke noget større problem at gnave ned med sådanne slibeskiver. Du får dog ikke en fin og jævn overflade. Til det er det nok kun gulvslibere, der dur.

Måske lejer jeg en sådan og løfter den op på skiven efter jeg har gnavet ned det værste. Fjernede dele af formen i dag, og der er mange luftbobler desværre, hvad er den bedste måde at fylde dem på?

Prøvede også med stålbørste på vinkelsliber, og det blotlagde aggregatet, og jeg syntes det så ret fint ud faktisk, hele skiven er lidt "rough" og næsten så jeg kan lide looket.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.