Hvor almindeligt er det, at der findes asbest i puds/spartel?
Jeg er i gang med at renovere køkkenet og havde for nylig et saneringsfirma til at fjerne fliseklæberen fra den gamle stænkbeskyttelse, da det viste sig at indeholde asbest...
Nu er jeg begyndt at blive bekymret over, om der er asbest i pudsen/spartelen på væggene, som er af beton i køkkenet... Jeg skal fuldspartle to vægge og slibe dem bagefter, så det bliver jo støvet.
Jeg er i gang med at renovere køkkenet og havde for nylig et saneringsfirma til at fjerne fliseklæberen fra den gamle stænkbeskyttelse, da det viste sig at indeholde asbest...
Nu er jeg begyndt at blive bekymret over, om der er asbest i pudsen/spartelen på væggene, som er af beton i køkkenet... Jeg skal fuldspartle to vægge og slibe dem bagefter, så det bliver jo støvet.
Tak for svar! Det var et seriøst firma, der fjernede kakelfixet, men det var mig, der sendte prøver ind til analyse, inden de kom her og fjernede det. Sendte dog ikke pudset ind, men ud fra det jeg har læst, virker det til at være meget sjældent, hvis ikke næsten ikke-eksisterende, at det skulle findes i pudset/spartelmassen på væggene.
Klik her for at svare