Hej!
Vi har en brændeovn Contura fra 70'erne, der indeholder asbest (bl.a. pakninger mellem ovn og studs). På sigt vil vi gerne udskifte denne med en mere effektiv og moderne ovn.
Nogen der ved, hvad det koster at hyre et firma til at sanere asbesten??
Eller kan jeg uden videre tage hammeren til ovnen og lade som ingenting? Jeg selv er ikke bekymret, men for børnenes skyld så...
Vi har en brændeovn Contura fra 70'erne, der indeholder asbest (bl.a. pakninger mellem ovn og studs). På sigt vil vi gerne udskifte denne med en mere effektiv og moderne ovn.
Nogen der ved, hvad det koster at hyre et firma til at sanere asbesten??
Eller kan jeg uden videre tage hammeren til ovnen og lade som ingenting? Jeg selv er ikke bekymret, men for børnenes skyld så...
8) Den lille mængde asbest, der findes mellem kamin og stos, er ikke noget at bekymre sig om.
Hvis du hyrer et firma, koster det skjorten.
Ikke behøver du at slå kamin i stykker. Fotografér kamin og tag den ud hel. Sæt en annonce på Blocket og sælg den. 
Hvis du hyrer et firma, koster det skjorten.
Nu har jeg fundet montagebeskrivelsen. Ifølge denne skal der være en asbets-pakning mellem komfurets rørrørstos og stussen.
Derudover er røgrørssamlingerne pakket med asbetsgarn. Ifølge beskrivelsen 7 meter/samling
. Derefter er røret isoleret med en såkaldt netmåtte (undrer, hvad den indeholder) :
Jaja, så længe man ikke vækker en sovende bjørn ....
Derudover er røgrørssamlingerne pakket med asbetsgarn. Ifølge beskrivelsen 7 meter/samling
Jaja, så længe man ikke vækker en sovende bjørn ....
Hej devnull! Vækker liv i en gammel tråd angående det, du skrev, at asbestpakning fandtes i gamle Velux-vinduer. Da jeg selv har et tagvindue fra 70'erne i mit badeværelse, bliver jeg nysgerrig, hvor den pakning kan sidde? Er det noget, der er indelukket i termoruden (og dermed mindsker risikoen for, at fibre frigøres), eller fandtes det i det tætningsbånd, der sidder mellem vindue og vinduesramme (tænkte, hvis det begynder at "sprække", når det bliver gammelt og frigør fibre, hver gang man åbner/lukker). Taknemmelig for svar.D devnull sagde:
Klik her for at svare