Hej, var i gang med at rive tapetet ned i sommerhuset og blev lidt bekymret for, om der eventuelt kunne være asbest i væggen. Bag tapetet er der et gruslignende lag på ca. 3-4 cm, som smuldrer sammen, når det brydes (støver ikke). Bag dette er der en murstensvæg. Huset er bygget i 1937, men det er uklart, om dette kan være gjort ved en renovering efter det.

Jeg ved, at det selvfølgelig ikke kan afgøres 100% uden at tage prøver, men hvad er jeres tanke ud fra billederne?
 
  • Et grusligt lag afskrællet fra væg, afslører brun flade og vævet tekstur. Potentiel bekymring for asbest. Byggeri fra 1937. Kan kræve prøvetagning.
  • Stykker af gruslignende materiale og gammel tapet på gulv, sandsynligvis fra en væg renoveret i en sommerhytte bygget i 1937.
Billede på væggen
 
  • Væg med afdækket mursten og løst puds, viser ufuldstændig renovering.
Tror ikke det uden en s-,k vaffeltaper, har aldrig hørt om at der skulle findes tapet med asbest bagved.
 
Fjöl af! Ikke asbest! Riv og renover, vær glad og nyd livet!
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.