Er det korrekt, at der findes særlig armering, der bruges ved "murværk" af glasbetonblokke? Hvordan ser den ud, og hvor kan man få fat i den?

Et relateret spørgsmål. Jeg har også hørt, at der findes "kryds" (typ flisekryds) til at lette selve murværket. Er der nogen, der ved mere om disse?

Hvorfor blev det rustfrit? Var det for at man skal kunne tage brusebad på væggen uden at armeringen ruster, eller? I mit tilfælde vil væggen ikke blive våd, så måske fungerer det med almindelig armering?

Ved ikke hvorfor rustfrit men det er jo hvad der står i pdf filen så det føles ikke forkert. Kan jo være sådan at evt. fugt som altid findes om ikke andet tilsættes ved muring kan få almindelig armering til at ruste mere og misfarve sig så det ses.

Findes der særlige rustfri armeringsjern, eller kan man simpelthen tage ud og købe 5 mm gevindet rustfri stang (på Jula eller lignende) og bruge den?

Jeg købte rustfri armeringsjern hos Silvan, diam 5 eller 6 tror jeg det var, kostede nogle tiere for en 2-meters.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.