Hej.
Mange spørgsmål på én og samme dag...
Skal bygge relax i kælderetagen i vores hus med boblebad og grejer.
Vi skal lægge klinker på betongulvet, flise på betonvæggene og sætte nyt loft.
Samt fjerne farven på gulvet (har hørt, at det er bedst), fjerne pudset på væggene og udskifte støbejernsafløbet med plastafløb.
Hvor begynder jeg, og i hvilken rækkefølge skal man tage det i.
Er helt nybegynder på det her, :-[ men skal gøre et godt forsøg på at gøre det meste selv. 8-)
Taknemmelig for al støtte og hjælp man kan få.
Mvh Andreas

Hej igen,
Ved ikke om du allerede har set det, men under rubrikken "Gulv" er der en fastgjort tråd om netop kælderprojekter, med meget information. Derudover diskuteres de forskellige indgående arbejder i en masse forskellige tråde om de respektive emner. Så her er masser af information om det, du søger!

Jeg er selv i gang med et lignende projekt, hvor et større vaskerum skal ændres til en kombineret vaskerum/relax med bruser, boblebad og sauna.

Hvorfor har du tænkt dig at fjerne pudsen på væggene? Er den i dårlig stand?
Jeg har ikke tænkt mig at fjerne al maling på gulvet heller. I stedet vil jeg køre over det med en slibemaskine og derefter påføre en primer.

Skal du skifte rør og brønde i gulvet, så er det måske en idé at starte med dem, for så vil der vel gå lidt boremaskinearbejde og sådan til..

Det er supersvært at sige, hvilken rækkefølge ting skal gøres i, når man ikke selv er midt i det. Det plejer at falde på plads af sig selv. Men, et råd kan man jo give. Eftersom du skal lave noget nedrivningsarbejde, som at tage op brønde, fjerne maling, etc. - gør alt det færdigt, før du bygger noget nyt. Det kan være fristende midt i al skidtet at gøre noget, man synes er konstruktivt, måske bygge det nye loft. Gør ikke det.

Når du begynder at bygge nyt, gør det oppefra og ned, dvs. loftet først, så væggene og til sidst gulvet. Men vent med overfladen, dvs. maling, fliser, klinker til sidst. Gør det på samme måde oppefra og ned.

Ingen regel uden undtagelse dog - det kan jo være godt at bygge et gulv at stå på, før man laver loftet f.eks.

Grundregler: Tænk først - arbejd så. Stol på dig selv og turde. Visse ting går nok af h- til, tag det som en mand!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.