Hej!
Vi har i dag slebet vores parketgulv i stuen. Tanken var først, at vi skulle have nået længere med renoveringen af resten af stuen, inden vi i dag sleb det, fordi jeg lejede gulvsliberen sammen med naboerne, så blev det nødt til at blive gjort i dag. Normalt vil man jo begynde med loftet og arbejde sig nedad...
Så nu står jeg i valget og kvalet, hvad der er den bedste rækkefølge at gøre resten. Loft og vægge skal spartles, slibes og males, og en gipsplade på væggen skal udskiftes, da den er beskadiget, så der bliver en del snavs. Spørgsmålet er, om jeg skal/bør lakere gulvet nu "med det samme" efter slibningen og derefter dække gulvet med pap? Og i så fald er spørgsmålet, om jeg skal vente to uger, inden jeg dækker det, fordi lakken ikke bør belastes for meget de første to uger, eller kan jeg dække det tidligere og gå på det, mens jeg laver resten, og så få møbler ind efter 2 uger? Eller kan/bør/må jeg lige så godt dække gulvet nu og lakere gulvet til sidst og så vente 2 uger med møbler osv., med fordelen af, at hvis gulvet tager skade, kan det rettes op, inden lakeringen? Håber I forstår mit dilemma, føles som om jeg rodede det mere sammen end nødvendigt i beskrivelsen. Hvordan ville I have gjort, og hvorfor?

Dobbelt lag mælkepap og vent med lakken til sidst. Så slipper du for at gå og vente nu og behøver ikke bekymre dig om, hvorvidt den friske lak overlever under papen. Hvis du lykkes med at skade gulvet (taber en skruemaskine, får ved et uheld givet børnene adgang i et minut, ...) under renoveringen, er det nemt at rette det op inden lakering, så du har et perfekt gulv, når du endelig flytter ind.

Strip Strip sagde:
Dobbelt lag mælkepap og vent med lakken til sidst. Så slipper du for at vente nu og behøver ikke bekymre dig om den friske lak overlever under papiret. Hvis du skulle skade gulvet (taber en skruetrækker, lader børnene komme ind et minut, ...) under renoveringen, er det nemt at ordne det inden lakering, så du har et perfekt gulv, når du endelig flytter ind.
Jeg hælder mest mod den løsning jeg også. Tak for hurtigt svar.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.