Nogle erfaringer med dette? For eksempel, hvis man vælger at pudse indersiden, skal man jo fræse ind vp-rørene til fk kablerne til strømmen først. Er det let?

Jeg har muret et par fundamenter med ISO-leca blokke... Ikke nogen sjov ting overhovedet.. Jeg er måske kræsen med sikkerhed og arbejdsmiljø, men hvis man vil være i faget i lang tid, kan man ikke beskæftige sig med de blokke hver dag direkte.. ;-)

Blokkene er store, tunge (for at løftes måske 500 gange)...

Men selvfølgelig, når de først er på plads, er det sikkert godt.. Hvis man ser bort fra kuldebroerne. ;-)

Tak Magnus.
Har siddet i telefon med et antal leverandører nu, som går ind for isolecablock (godt forumet findes, så man får et neutralt synspunkt en gang imellem) ;).
Angående kuldebroerne, så garanterer de en U-værdi på 0,27 med et blok på 290mm (80+130+80), så det virker jo at være i orden. Men så er der jo det smarte med, at du skal kunne skrue gipspladen direkte på Isoblocket (måske en træplade inden at skrue i, kommer dog ikke i tanker om, hvad den hedder...), OG leverandøren mener så, at den del af konstruktionen, som er under jorden, skal du have almindelige lecablokke??? Hvordan går det så med fugt/kondensproblemer, når man fastgør træplade + 13mm gips direkte på? Fordelen med denne lidt dyrere konstruktion er jo, at du undgår at pudse eller lave væggene...

Draven sagde:
Tak Magnus.
Siddet i telefon med et antal leverandører nu, som foreslår isolecablock (heldigt forumet findes, så man får et neutralt synspunkt nu og da) ;).
Angående kuldebroerne så garanterer de en U-værdi på 0,27 med et blok på 290mm (80+130+80), så det ser ud til at være ok. Men derefter er det jo det fine, at du skal kunne skrue gipspladen direkte på Isoblokken (eventuelt en træplade før at skrue i, kommer dog ikke i tanke om hvad den hedder...), OG leverandøren mener derefter, at den del af konstruktionen som er under jord, skal du have almindelige lecablock ??? Hvordan går det så med fugt/kondensproblemerne, når man fastgør træplade+13mm gips direkte på? Fordelen med denne noget dyrere konstruktion er jo, at du slipper for at pudse eller regle væggene...
Hvordan det bliver med kondens tør jeg ikke svare på, ikke mit område. Eftersom man sætter platon udvendigt, så er situationen med vand udefra den samme, uanset almindelige blokke eller isoblok.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.