Hej
Jeg har et spørgsmål vedrørende 2 maskiner, som jeg ejer. Den ene er en boremaskine milwaukee fdp3 og den anden er en milwaukee borehammer onefhpx. Jeg undrer mig om nogen her ved, hvilke anvendelsesområder de har. Hvis jeg fx skal bore i en bærende væg for at hænge tv'et op, er det så nok med boremaskinen, eller skal jeg bruge borehammeren. Fdp3 har nemlig en hammerfunktion, er den tilstrækkelig til det formål? Hvilke bor skal jeg bruge til boremaskinen? De jeg har er sporede, som klikkes ind i borehammeren. Håber jeg ikke roder for meget rundt i det.
Taknemmelig for svar.
Så har jeg et spørgsmål mere angående maskiner. Overvejer at investere i milwaukees m12 powerpack som indeholder en mindre boremaskine og en med slagfunktion. Jeg tænker, at de er handy og tilstrækkeligt kraftfulde til de fleste udfordringer i hjemmet. Har nogen erfaring med disse, eller skal man satse på dem med 18v? Jeg ved, at der findes billigere varianter, men jeg er af den type, der hellere køber kvalitet. Disse maskiner vil kun blive brugt til hjemmeprojekter og ikke professionelt.
Mvh
Walter
Jeg har et spørgsmål vedrørende 2 maskiner, som jeg ejer. Den ene er en boremaskine milwaukee fdp3 og den anden er en milwaukee borehammer onefhpx. Jeg undrer mig om nogen her ved, hvilke anvendelsesområder de har. Hvis jeg fx skal bore i en bærende væg for at hænge tv'et op, er det så nok med boremaskinen, eller skal jeg bruge borehammeren. Fdp3 har nemlig en hammerfunktion, er den tilstrækkelig til det formål? Hvilke bor skal jeg bruge til boremaskinen? De jeg har er sporede, som klikkes ind i borehammeren. Håber jeg ikke roder for meget rundt i det.
Taknemmelig for svar.
Så har jeg et spørgsmål mere angående maskiner. Overvejer at investere i milwaukees m12 powerpack som indeholder en mindre boremaskine og en med slagfunktion. Jeg tænker, at de er handy og tilstrækkeligt kraftfulde til de fleste udfordringer i hjemmet. Har nogen erfaring med disse, eller skal man satse på dem med 18v? Jeg ved, at der findes billigere varianter, men jeg er af den type, der hellere køber kvalitet. Disse maskiner vil kun blive brugt til hjemmeprojekter og ikke professionelt.
Mvh
Walter
F
fredrik.johansson
Husejer
· Skåne
· 1 767 indlæg
fredrik.johansson
Husejer
- Skåne
- 1,767 indlæg
Det afhænger af, hvad væggen består af. En letbetonvæg af lecablokke kan klares med en skruetrækker, men rigtig beton kræver ofte en slagboremaskine, eller hvis det er rigtig slemt, en borehammer.
Godt bor kan selvfølgelig hjælpe!
Godt bor kan selvfølgelig hjælpe!
Hej, tak for det hurtige svar.F fredrik.johansson sagde:
Når du siger slagboremaskine, mener du en skruetrækker med slagfunktion? Der findes jo skruetrækkere, og så skruetrækkere med slagfunktion, som min er.
Min borehammer ville klare alle de udfordringer, der kunne opstå for mig. Den er ret stor og klodset. Jeg undrer mig derfor, om min skruetrækker med slagfunktion ville kunne bore et 6mm hul i rigtig beton.
Selvom det skulle gå, er spørgsmålet, om det bliver lige og på det rigtige sted, det er lettere med en passende stor borehammer, der ikke hopper omkring.
Hvis du kun skal hænge ting op på væggen en gang imellem, kan det være værd at leje en ordentlig maskine til lejligheden
Hvis du kun skal hænge ting op på væggen en gang imellem, kan det være værd at leje en ordentlig maskine til lejligheden
HejS Staffan-N sagde:
Okej, jag förstår. Som jag skrev i min text så äger jag en borrhammare onefhpx. Den är väldigt stor och klarar att borra i det mesta, den klarar betydligt hårdare och svårare utmaningar än en betongvägg. Det jag tänkte kolla var hurvida min 18v med slagfunktion klarar att borra i en betongvägg tex. Den har ju trots allt slagfunktion. Har inte testat slagfunktionen än så tänkte om någon hade erfarenhet av den modellen och vart "gränsen" går.
Du kan gennemlæse om funktionen på din skruetrækker. Skruetrækkere med slagfunktion er ofte i princippet små skrueværktøjer. De "slår" tangentialt og gør det nemt at skrue skruer i uden at ødelægge sporet. Det er altså noget helt andet end en slagboremaskine.
Hvis væggen du skal bore i er af beton og du har en borehammer, så er mit råd at bruge borehammeren. Men hvis din batterimaskine er en slagboremaskine og ikke en slagskruetrækker, så kan det også lykkes med den.
Hvis væggen du skal bore i er af beton og du har en borehammer, så er mit råd at bruge borehammeren. Men hvis din batterimaskine er en slagboremaskine og ikke en slagskruetrækker, så kan det også lykkes med den.
Klik her for at svare