Hej, hvis man skal sømme en ydervæg sammen med regelmål 170x45, hvor mange søm er det så almindeligt at bruge ved syll/hammarband ved hver regel?

Forsøger at få en idé om materialekøb

Tak på forhånd

N Nygge72 sagde:
Hej, hvis man skal sømme en ydervæg sammen med regelmål 170x45, hvor mange søm er da almindeligt at bruge ved bundstykke/toprem ved hver regel?

Forsøger at få en opfattelse af materialekøb.

Tak på forhånd.
Normalt set to ved bundstykke, og to ved toprem. Så er det nok passende at tælle 1 søm i spild, så 5 søm per regel kan du nok regne med.
Nu gør du hvad du synes er bedst, men har du ikke overvejet at skrue i stedet?

A AG A sagde:
Normalt set to ved syll, og to ved hammarband. Så er det nok passende at regne med 1 søm i spild, så 5 søm per regel kan du nok regne med.
Nu gør du hvad du synes er bedst, men har du ikke overvejet at skrue i stedet?
Jo jeg har overvejet det da det bliver mere holdbart, og man har mulighed for at korrigere hvis man laver noget fjollet 😁

Jeg skruede min tilbygning sammen. Betydeligt enklere og mere stille end at hamre store søm i overalt. Torxskrue desuden.
Det eneste jeg sømmede var råspont og panel. Med sømpistol.

• Synes
AG A og 1 anden
  • Laddar…
Og brug så 5" søm.

• Synes
Nygge72
  • Laddar…
Intet Intet sagde:
Jeg skruede min tilbygning sammen. Betydeligt enklere og mere stillegående end at slå store søm i overalt. Torxskruer desuden.
Det eneste jeg sømmede var bræddebeklædning og panel. Med sømpistol.
Ja, jeg havde jo tænkt mig at sømme det sammen med pistol for at spare tid, men samtidig bliver der nok ikke den store tidsforskel, da det er færdigskåret stamme, så det bør måske være en tilføjelse på 30min-1 time at skrue en side sammen.

Hvilken længde brugte du på skruerne?

Er det 45mm, så plejer jeg at bruge 90-120 mm skruer.

• Synes
stugfar og 2 andre
  • Laddar…
4 stk 100mm søm per samling er hvad der normalt kræves konstruktionsmæssigt

• Synes
Nygge72
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.