Hej!
Jeg er i gang med et byggeprojekt herhjemme og har nogle overvejelser om ankermasse. Jeg har nogle tuber med Biltemas ankermasse og undrer mig nu, om den hærder i denne vinterkulde, vi har fået. Er der nogen, der har erfaring med brug af ankermasse ved minusgrader, og hvad er den laveste temperatur for sådan noget, hvis det er tilfældet? Hvis det ikke virker med Biltemas, hvilken slags bør man så tage i stedet?
Der står nogle hærdningstider på de tuber, jeg har, men der står ikke noget om hærdning ved minusgrader, eller om det overhovedet virker.
Mvh
/Ingemar
Jeg er i gang med et byggeprojekt herhjemme og har nogle overvejelser om ankermasse. Jeg har nogle tuber med Biltemas ankermasse og undrer mig nu, om den hærder i denne vinterkulde, vi har fået. Er der nogen, der har erfaring med brug af ankermasse ved minusgrader, og hvad er den laveste temperatur for sådan noget, hvis det er tilfældet? Hvis det ikke virker med Biltemas, hvilken slags bør man så tage i stedet?
Der står nogle hærdningstider på de tuber, jeg har, men der står ikke noget om hærdning ved minusgrader, eller om det overhovedet virker.
Mvh
/Ingemar
Når du siger, at den ikke fungerer, ødelægges hærdningsprocessen, eller optages/genoptages den, når temperaturen bliver tilstrækkelig igen?
Secretsavage, du kan med succes bruge den ankermasse, du allerede har. Hvis det ikke er et kommercielt byggeri (hvilket jeg ikke tror), og du kun skal lave enkelte fastgørelser, kan du midlertidigt hænge en varmeblæser op med udblæsning mod hullet, der skal fyldes med ankermasse. Lad blæseren køre i et par minutter, og fyld derefter det med ankermasse og bolt/gængestang. Lad derefter blæseren køre den tid, det tager for ankermassen at hærde ved stuetemperatur (står på tuben).
Klik her for at svare