Moderator
· Stockholm
· 57 875 indlæg
Ja oftest anvender man et system med rør i rør. Dvs man har en yderkappe som dels beskytter PEX røret, dels håndterer evt. lækagevand. Kig eksempelvis på Rinkaby rør eller sigro på nettet.
Tænk på at uanset om du bruger PEX eller andre rør, så må du ikke have nogle skjulte forbindelser.
Tænk på at uanset om du bruger PEX eller andre rør, så må du ikke have nogle skjulte forbindelser.
Tænkte mest på at det er nemmere at bygge med bløde pex rør i stedet for almindelige kobberrør.
Nej, nogle skjulte forbindelser er det ikke tale om...mest er det for at gøre det nemmere.
Men du taler om rør i rør?...Eventuelle lækager?...Du mener, at Pex rør er mere følsomme...?
Nej, nogle skjulte forbindelser er det ikke tale om...mest er det for at gøre det nemmere.
Men du taler om rør i rør?...Eventuelle lækager?...Du mener, at Pex rør er mere følsomme...?
Rør-i-rør er vel ofte bedre end f.eks. prisol kobberrør. Jeg brugte RIR, og det fungerer kanon. Brug gerne samtidig tilhørende 90g fiksturer og fikseringsplader. Tal med en rørgrossist, så forstår de, hvad du mener!
Skruer man ikke i rørene så går det fint uden det ekstra rør. Der er jo f.eks. blyant som man kan tegne op hvor rørene går.
En PEX-slange tror jeg aldrig går i stykker hvis den ikke er forkert monteret fra begyndelsen.
En PEX-slange tror jeg aldrig går i stykker hvis den ikke er forkert monteret fra begyndelsen.
Klik her for at svare