Skal lægge gulv, og da mine kære håndværkere, som installerede gulvvarmen, har skåret gitteret væk (for at gøre arbejdet lettere for dem selv) mangler der gitter mellem de to sidste bjælkelag ud mod væggen. Da bøjningerne for gulvvarmerørene ligger derover, kan jeg ikke lægge nyt gitter, men må have noget smallere og tænkte så at lægge aluminiumprofiler (type HEA) eller noget lignende.

Da gitteret bygger på 22mm, skal mine profiler også være 22mm høje.

Nogen der ved, hvor man kan få fat i dette? (Helst i Stockholmsområdet)

Jeg har handlet sådan på metalvarehuset i Spånga. Hedder åbenbart Tibnor (www.tibnor.se) nu om dage. Ligger på Finspångsgatan i Lunda industriområde. Adresse og telefonnummer kan findes på deres hjemmeside (men det ligger "dybt"), en af de dårligste websider jeg er stødt på i de senere år. Hav gerne præcise mål med dig, så skærer de det til for dig. Jeg tror, der er risiko for, at du skal købe en hel længde (typisk 6 meter). Ellers har Bauhaus også ret mange alu profiler, men jeg kan forestille mig, at 6 meter i Lunda koster omtrent det samme som en meter på Bauhaus.

At skære glesen væk, når man lægger gulvvarme, er normalt. Derimod skal man lægge en glesplanke på tværs ved væggen og lade gulvvarmen dreje før den.

Til sagen hører, at jeg havde lavet vendinger (skåret plankerne til /||\) for dem ifølge Uponors mål, men de skar simpelthen dette væk for at spare tid.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.