Leder efter en aluminiumprofil for at dække mellemrummet mellem trappen og et nylagt klinkegulv. Har fundet en variant hos bauhaus hvor den "lange" side i den L formede profil er 45mm. Denne er lige akkurat nok til at dække mellemrummet men det ser ikke pænt ud mod omgivende lister og kanter. Ved nogen hvor man kan finde profiler med længere side ca 70mm?

Dette er det første indlæg, jeg skriver, håber det havner i omtrent den rigtige emnekategori.

Ingen billede?

Mvh Putte

Har ingen tips om selve profilen.
Tænkte bare dele mine erfaringer med et lignende problem. De tidligere ejere her havde beklædt hele trappen med Askparket. Foran på hvert trin havde de sat en al profil. Denne var skruet. De fleste skruer sad ikke perfekt forsænkede, nogle sad slet ikke, havde glemt at have materiale under at skrue i.

Konsekvensen blev, at når man gik på trappen, så satte strømperne sig fast i skruerne, det skete flere gange, at man næsten væltede ned ad trappen, så man måtte slippe, hvad man havde i hænderne og forsøge at finde noget at gribe fat i for ikke at falde hovedkulds.

Familiens strømpekonto gik ned med 70%, da vi lavede trappen om, så al profilerne forsvandt. Som sagt, det kan sikkert blive godt, men det kræver stor nøjagtighed ved fastgørelsen, eller måske limning i stedet for skruer.

hempularen sagde:
Konsekvensen blev att när man gik op ad trappen, satte strømperne sig fast i skruerne, .
Havde samme problem, før vi begyndte at renovere :mad:

Angående ALU-profilen, så har jeg nu opgivet at lede, kan evt. specialbestilles.

Har i stedet fræset et træstykke, som jeg har skruet fast og malet. Samlingen til klinkergulvet dækker jeg med en almindelig glat profil i stedet.

Med det nye stykke nedenunder bliver der meget træ at skrue i ;)

/h

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.