Hej,

Jeg skal her sidst på sommeren gøre et bord færdigt, som skal have en betonskive. Fremstillingen af skiven er under kontrol, men jeg har nogle overvejelser om, hvordan man skal gribe det an at slibe skiven.

Har kigget rundt på nettet, og der er et par veje at gå.

- Slibe i hånden
- Bestille en enklere maskine fra ebay - wet polish grinder
- Leje en maskine ved behov
- Købe en bedre brugt maskine. For eksempel Flex 1709.

Jeg skal indledningsvis gøre bordpladen færdig og har ambitioner om at lave nogle andre plader i nær fremtid.

Budgettet er rimeligt, vil primært have et godt resultat.

Hvad har I af tips?

/S

• Synes
ecb182
  • Laddar…
Jeg fik lige hjem min wet polish grinder fra England i dag, har ikke nået at teste den endnu.
(skal lige ordne vandtilslutningen først)
Jeg skal slibe beton bordplader, vender tilbage når jeg har testet den!
Kostnad 1900kr med fragt og et ekstra sæt med slibe/poleringsskiver fra Amazon

En wet polish grinder og flere slibe-/polerskiver set fra oven på en træbænk i et værksted. En strømledning ligger også ved siden af.

Hvilken timing. Har selv kigget på lignende maskiner. Har du prøvet nogen anden form for slibning af beton før?

Jeg har lavet et lille bord med en betonplade, som jeg sleb med en Flex. (Første trin sleb jeg med en Festool-sliber med diamantkop) Jeg brugte mg af HTC's slibesystem (7 trin)
Jeg brugte mig af finbeton (ikke et godt resultat, for mange småsten kom frem ved slibningen. Jeg ville kun have "store" sten
som skulle komme frem ved slibningen...) jeg skulle have brugt ren beton og smidt sten i den tror jeg. Nyt forsøg til efteråret.
Jeg kan lægge et billede op, når jeg kommer hjem.

Betonoverflade før og efter slibning med synlig ballast og glat finish, brugt Finja finbeton.

Nu har jeg fået styr på vandforbindelsen og testet at slibe lidt.
Jeg har slebet med 400 slibeklodsen på billedet, jeg har også gemt lidt af den rå beton.
Det gik meget hurtigt at få overfladen glat. Jeg har støbt med finja finbeton, så det er ballast du ser på billedet, ikke porer.
Jeg har ret meget at støbe til mit køkken, så jeg vil lave en ny tråd om dette, når jeg begynder.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.