R Rolle85 sagde:
Hader at spartle med remse
:crysmile: Du er ikke alene om det...

Edit panel måske skulle være noget? Eller indervægge i plyfa

Føles også dumt at man skal skulle betale for to lag, først plyfa og så gips, det burde kun være ét lag som løser alt, vi lever jo ikke i stenalderen..

Tobzter
Bliver det samme her, hader skarvspartling. Så det bliver liggende panel i gæstehuset på langvæggene. Kortvæggene er der bare 1 skarv, så den får gips, men men det må man tage.. :) er osb bag alt

Hvorfor så ikke hyre en maler til at slibe og spartle, hvis det er det, man vil undgå?

N NoOne2k sagde:
Hvorfor ikke så tage en maler til at slibe og spartle, hvis det er det, man vil undgå?
Æsch dette forum hedder "byggahus"..

R Rolle85 sagde:
Asch det här forumet heter ”byggahus”..
Visst gør det det. Men nogle gange må man indse sine begrænsninger. Jeg (og min sambo) har gjort stort set alt selv, da vi nu har bygget til vores hus, men vi valgte at købe færdige tagspær i stedet for at bygge dem selv (185 kg/st).

Ok findes intet andet end gips, thx

ralvejd
I mit hus er der 12mm spånplader, ingen gips. Samlinger med spartel og glasfiber dog.

Jeg ved ikke om det er muligt, men kan man ikke sprøjte gipsmørtel direkte på væggen? Gipsmørtel kan man jo lægge på i princippet så tykt som helst, så 12 mm svarende til en plade er jo ingen problem. Nu vil selve arbejdsindsatsen nok langt overstige at spartle samlinger, men hvis det nu er samlingsspartlingen, der absolut skal væk, så måske... ;)

Walls2paint løser dine problemer.

Tobzter
Den plade så flot ud :) .men føles som samlingen kommer til at kunne ses eller dækker farven den mon tro?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.