Hej

Jeg er i gang med renovering af et badeværelse og skal lægge gulvvarme og klinkegulv.

Sagen er, at badeværelset skal bygges på et træbjælkelag, og alle godkendte (ifølge BKR eller GVK) konstruktioner jeg har set, består af en 22 mm gulvspånplade med limet vådrumsgips på et cc 60 bjælkelag + flydespartel, men uden gulvvarme, men jeg har muligheden for at tætne og stive bjælkelaget op til måske cc 20 i stedet, så burde det gå med tyndere materialer end gulvgips, da jeg ikke vil have så stor byggehøjde på gulvet.

Jeg havde tænkt mig et bjælkelag med cc 20 cm med glespanel (22x120) på og gulvvarmeslange, derefter 13 mm skruet gulvgips, hellimet (Ardex S48) humidboard, flydespartel, fugtspærre, og til sidst klinker.

Men man vil jo ikke bygge noget, som ikke er godkendt af forsikringsselskaber mm.

/Jonas

Hvorfor ikke springe over spredningspanelet for gulvspån og gipsen for flydespartel? Reglerne siger vel gulvspån + flydespartel eller gulvgips, ikke begge samtidig? Du sparer yderligere 13 mm og kan følge alle normer uden at have gulvstrøerne tættere end c/c 600.

Hvad jeg har kunnet læse mig til, er reglerne 22 mm gulvspån, 13 mm humidboard eller lignende, og derefter flydespartel.

/Jonas

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.