jeg har en altan ca 3,6m bred og 1,2 m dyb, gulvet er dækket med plade.

jeg vil nu sætte et rækværk - har tænkt mig imprægneret træ til stolper og håndliste og glas imellem.

glasset tænkte jeg fastgøre med klemmebeslag eller ved at spore ind 10-15mm i stolperne.

jeg er usikker på, hvordan jeg skal fastgøre stolperne i gulvet mod pladegulvet (kan ikke fastgøre dem fra siden, da der allerede er tagrende - de skal fastgøres mod gulvet)

nogen der har lignende eller kender til en virksomhed, der sælger denne type løsning?

hej ! skal der ikke være noget trall ? det bliver varmt, hvis du går barfodet på pladen. hvis du nu lægger trall og er afhængig af højden, lægger man reglar på pladen, fremstiller galvaniserede vinkler ca. 600 x 300. tykkelse 50 x 5. bolt jernene fast på siden på reglarna

jo jeg skal også lægge terrassebrædder - tænkte først ikke at den skulle være sammenbygget med stakittet, hvis det er det du mener?

mener du sådan, at man lægger terrassebrædder og derefter bolter jern i terrassebrædderne/gulvreglen og derefter i stolperne? - hvis man fæstner siderækkene i væggen, så bliver det måske tilstrækkeligt stabilt - ligesom en "flydende" træbalkon, der ligger oven på pladen og som er godt forankret mod væggen. Vinklerne fæstner man mod reglen under terrassebrædderne plus i stolpen - plus at overliggeren fæstnes på en god måde i hver stolpe - findes der fæstninger, ligesom dem der bruges i bogreoler til dette formål (indfældet møtrik)?

måske det fungerer - i så fald slipper jeg jo for at lave huller i pladegulvet også.

eller mente du en anden løsning?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.