Hej,
Jeg tænkte at starte mit altanprojekt i weekenden og har fået styr på det meste. Indledningsvis tænkte jeg at skrue den indvendige bærende bjælke fast i facaden, men nu tøver jeg. Ville det fungere lige så godt at lægge den mod facaden med lidt afstand? Understøtte med reglar? Den skal være omkring 25 cm højde.
Arbejdet med jorden er ikke begyndt endnu. Jeg vil først jævne ud.
Jeg tænkte at starte mit altanprojekt i weekenden og har fået styr på det meste. Indledningsvis tænkte jeg at skrue den indvendige bærende bjælke fast i facaden, men nu tøver jeg. Ville det fungere lige så godt at lægge den mod facaden med lidt afstand? Understøtte med reglar? Den skal være omkring 25 cm højde.
Arbejdet med jorden er ikke begyndt endnu. Jeg vil først jævne ud.
Kører afstand 5-7cm, så blade og andet ikke sidder fast og tilfører fugt mod facaden. Vedhæfter to billeder fra et af sidste års projekter, som minder om dine forudsætninger. Slår et slag for justerbare stolpefødder på plader ligesom dem du har (findes for eksempel hos Biltema for omkring 50 kroner). Hurtigt og stabilt forudsat korrekte cc mål.K King_al sagde:
Tak for tipset! Så det er heller ikke nødvendigt at grave ned stolper? Tænker at det er et krav, hvis man ikke fastgør det til facaden? Måske ingen risiko for, at terrassen glider over tid? Oprindeligt tænkte jeg at grave ned hver anden stolpe hver anden flise, men det er måske overdrevet?Maalox sagde:
Kør afstand 5-7 cm så blade og andet ikke sætter sig fast og tilfører fugt mod facaden. Vedhæfter to billeder fra et af sidste års projekter, der minder om dine forudsætninger. Anbefaler justerbare stolpefødder på plader lignende dem du har (findes for eksempel på Biltema for omkring 50-lappen). Hurtigt og stabilt, forudsat korrekte cc-mål.
Kan jo også afhænge af, hvilken landsdel terrassen skal stå i.K King_al sagde:
Klik her for at svare