Hej,

Jeg tænkte at starte mit altanprojekt i weekenden og har fået styr på det meste. Indledningsvis tænkte jeg at skrue den indvendige bærende bjælke fast i facaden, men nu tøver jeg. Ville det fungere lige så godt at lægge den mod facaden med lidt afstand? Understøtte med reglar? Den skal være omkring 25 cm højde.

Arbejdet med jorden er ikke begyndt endnu. Jeg vil først jævne ud.

• Husets sokkel og facade med jord og grus foran, forberedelse til altanprojekt. To små ventilationer ses i soklen.
Jeg gravede net x antal justerbare fundamenter, som hele terrassen står på, nærmeste fundament række står ca. 0,6 m fra husgrunden.

• Synes
Christer g Carlsson og 1 anden
  • Laddar…
Okay det er omtrent, hvad jeg havde tænkt mig også. Men jeg tænker at holde mig omkring 50cm udhæng. Men hvordan gør du nærmest facaden? Ligger enden af terrassen mod facaden eller har du afstand? Muligvis et billede at dele?

Med tre huse og lige så mange terrasser har jeg aldrig skruet en bærende bjælke eller regel i grund eller facade. Plint eller belægningssten/lLecablok nærmest facaden, afhængig af jordforholdene. Så bare bygge videre.

• Synes
SonnyListon og 1 anden
  • Laddar…
Maalox
K King_al sagde:
Ligger slutningen af altanen mod facaden, eller har du afstand? Måske et billede at dele?
Kører afstand 5-7cm, så blade og andet ikke sidder fast og tilfører fugt mod facaden. Vedhæfter to billeder fra et af sidste års projekter, som minder om dine forudsætninger. Slår et slag for justerbare stolpefødder på plader ligesom dem du har (findes for eksempel hos Biltema for omkring 50 kroner). Hurtigt og stabilt forudsat korrekte cc mål.

• Træramme med justerbare stolpefødder på betonplade ved facade, støtter bygning; vigtig for at undgå fugtophobning.
  • Træbjælker på stenunderlag ved husfacade med justerbare stolpefødder. Orange sprayflaske ligger på grus.
  • Synes
SonnyListon og 1 anden
  • Laddar…
Maalox Maalox sagde:
Kør afstand 5-7 cm så blade og andet ikke sætter sig fast og tilfører fugt mod facaden. Vedhæfter to billeder fra et af sidste års projekter, der minder om dine forudsætninger. Anbefaler justerbare stolpefødder på plader lignende dem du har (findes for eksempel på Biltema for omkring 50-lappen). Hurtigt og stabilt, forudsat korrekte cc-mål.
Tak for tipset! Så det er heller ikke nødvendigt at grave ned stolper? Tænker at det er et krav, hvis man ikke fastgør det til facaden? Måske ingen risiko for, at terrassen glider over tid? Oprindeligt tænkte jeg at grave ned hver anden stolpe hver anden flise, men det er måske overdrevet?

D
K King_al sagde:
Tak for tippet! Så at grave ned plinter er heller ikke nødvendigt? Tænker at det er et krav, hvis man ikke fastgør i facaden? Måske ingen risiko for at terrassen glider over tid?
Indledningsvis tænkte jeg at grave ned hver anden plint, hver anden marksten, men det er måske overdrevet?
Kan jo også afhænge af, hvilken landsdel terrassen skal stå i.

Jeg lagde mine på 35*35 fliser, som blev vejet af. Derefter blev bærerne lagt ovenpå med murpap imellem. Du ser ud til at have både fliser og et ret godt underlag allerede.

Ja jeg burde have brugt belægningssten..
prøvede at grave ned stolper i dag.. for pokker, hvilket arbejde! Næppe lige eller godt, men jeg fik nedgravet 6 stolper. Jeg vil bruge belægningssten på resten!! Det bliver en shorts hybrid.

• Synes
Husbo73
  • Laddar…
Magnus E K
Har der været en gammel altan der? Det ser ud som om, at panelet slutter for højt oppe. Men måske er det ikke noget problem, hvis en ny altan beskytter.

Ja, der har stået en mindre altan, som svajede og levede sit eget liv. Derfor tænkte jeg at gøre det "lidt" bedre.. Fjernede en længstgående planke fra facaden samtidig.

• Synes
Magnus E K
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.