I dag har vi en altan med trall og en terrasse nedenunder, hvilket gør, at det regner ned. Vi overvejer at lave et udestue under altanen og er i gang med at tegne.

Taget vil være længere end altanen, og mit spørgsmål er egentlig, hvordan man fastgør altanens forreste dele med gelænder i taget?

Jeg tegnede hurtigt med blyant, så I forstår, hvad jeg mener.

Tegning af en balkon og terrasse med trækonstruktion og glaspaneler, set oppefra, med markeringer af bærende strukturer og position på huset.

Taglængden er ca. 4 meter, og altanen er tænkt at være over 180 cm fra væggen - tænk lidt bredere jodler-altan. (udsigten ind til naboens brændeskur er...tja ikke så spændende, så vi har nok været på altanen 2 gange på 8 år - derfor downsizing)

Så dette billede: 1280x960_glasracke_aluminium_balkong_1-35558.jpg og selvom vi vil have en lidt fladere hældning og ikke lige så dyb altan, er konceptet det samme. Min tanke har været blot at skrue altanens trall fast i bærebjælken mod facaden og lade trallen låse den forreste bærebjælke, men jeg indser nu, at det måske ikke er den rigtige vej at gå.

Forslag?

Hej,

Har I bygget endnu? Vi har en lignende idé, og det ville være interessant at se.

Samme her

Jonnej Jonnej sagde:
Forespørgsel?
Hvorfor behøves der at blive fastgørelser med altanens forreste dele?
Vi har terrasse med tag, der går hele vejen fra taget. Tænk bare på den rigtige hældning.

• Overdækket terrasse med hvidt rækværk og rød facade; fokus på konstruktion og hældning.
  • Taget på en terrasse med hvidt træværk og gennemsigtigt plasttag, set fra undersiden, med udsigt til et rødt træhus i baggrunden.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.