Skal sætte op akustikpanel i et rum og undrer mig lidt om opsætningen.
To alternativer:
1 Direkte mod væggen.
2 Monteret på lægter så der bliver en luftspalte.

Hvilken variant dæmper lyden bedst?

Besserwissern Besserwissern sagde:
Jeg skal sætte akustikpanel op i et rum og undrer mig lidt over opsætningen.
To alternativer:
1 Dikt mod væggen.
2 Monteret på lægter, så der bliver en luftspalte.

Hvilken variant dæmper lyden bedst?
Givet at du bruger den samme plade i begge tilfælde, så vil det fungere bedre med luftspalten forudsat at pladerne ikke har en hård bagside. Hvis du vil bruge lægter og luftspalte og dermed øge din byggehøjde, vil du få mere effektivitet pr. tykkelse, hvis du fylder luftspalten med lydabsorberende materiale.
Hvilken type akustikpanel har du tænkt dig at bruge?

K knegolf sagde:
Givet att du använder samme plade i begge situationer, vil det fungere bedre med luftspalten, forudsat at pladerne ikke har en hård bagside. Hvis du vil bruge lægter og luftspalte og dermed øge din byggehøjde, får du mere effektivitet per tykkelse, hvis du fylder luftspalten med lydabsorberende materiale.
Hvilken type akustikpanel har du tænkt dig at bruge?
Jeg havde tænkt mig fibrotech. Klogt det der med at fylde hulrummet med noget.

Tjek med producenten om den er så tæt, at du kan fylde op med rockwool eller lignende. I værste fald må du komplementere med akustikdug mellem rockwoolen og panelerne, så du ikke får stenuldsfibre ud i huset. Det bliver en relativt billig forbedring kontra at have hulrum bag panelerne.

• Synes
Besserwissern
  • Laddar…
K knegolf sagde:
Tjek med producenten om den er så tæt, at du kan fylde op med rockwool eller lignende. I værste fald må du supplere med akustikdug mellem rockwoolen og panelerne, så du ikke får stenuldsfibre ud i huset. Det bliver en relativt billig forbedring kontra kun at have hulrum bag panelerne.
Hvor køber man akustikdugen?

https://silentdirect.se/sv/products...ze3B8rQslsgMn_THNwbDoG0LZZ5R1qLwaAos0EALw_wcB

Her har du et eksempel, hvor det kan købes i metervare. Jeg ville først have tjekket med producenten af akustikpladen, om det overhovedet er nødvendigt, da akustikduken primært bruges til at holde isoleringen inde, hvis man beklæder en ribbvägg eller lignende. Med de paneler, som du angav, gætter jeg på, at du ville klare dig uden akustikduken.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.