Efteråt så ska jag måla listerne en gång till, så ev. farve på fugen spiller næsten ingen rolle!
Taksam for svar!
/ M
Male over fugen skal du også gøre af den grund, at akryl/latexfuge bliver grim ellers, tiltrækker støv og pletter. Så det er ikke en mulighed at udelade malingen bare fordi farven skulle være "rigtig". Sørg for at trække over med en finger fugtet i lidt sæbe/oppvaskemiddelvand. Og lad fugen tørre mindst et døgn, selvom den føles tør efter en time. Ellers får du grimme tørke revner i malingen.
Kan det være så enkelt, at det er det samme...? Min handy far taler altid om akrylfugemasse, og min svoger, som er tømrer, taler om latex. Derfor troede jeg, at det var forskellige ting, men med samme formål!
Nej, undlade at male er ikke en mulighed, tro mig!
Spinner videre lidt om det er okay
Undrer om nogen ved, hvad der egentlig adskiller billigt og dyrt fra hinanden? Foran tapetsering eller der, hvor jeg ved, at det skal males over (kun indendørs), så bruger jeg nemlig altid Hornbachs 'egne' akrylfog, 9.90 tuben er svær at slå Kigger man på mærketuber, så er priserne omkring de, der nævnes ovenfor, en enorm forskel især hvis man skal have 2-3-4 tuber.
Muligt at jeg fik fat i gammel fugemasse hos Hornbach, men den beholdt ikke elasticiteten særlig længe uden blev hård og smuldrende efter bare et par uger. Kan jo have haft uheld og fået fat i enten gammelt eller noget, der havde været opbevaret i minusgrader.