Hej!
Det ville være meget godt, hvis nogen med byggerfaring kunne tage et kig på mine egenhændigt tegnede blyantstegninger.
Jeg har tænkt mig at udnytte et uudnyttet rum til en akkumulatortank. Spørgsmålene er mange, så jeg må forsøge at koncentrere spørgsmålene lidt. De to grove bjælker (ca. 200 gange 200) er gamle bjælker, der løber fra et tilstødende rum. Det er vel sikrest at få en bærelinje under, ellers bliver afstanden vel lidt for lang (ca. 2500 mm). Akkumulatortanken er på 750 l, så det drejer sig vel om ca. 800-900 kg vægt.
Derudover overvejer jeg, om man skal støbe gulv i et sådant rum, og i så fald hvad; 22 mm spånplade eller fer og not brædder? Jeg tænker også at støbe en sokkel til akkumulatortanken at stå på. Da jeg skal have gulvafløb i rummet, vil man gerne have fald på gulvet, og så bliver det svært for akkumulatortanken at stå stabilt uden en støbt sokkel, tænkte jeg. Til sidst undrer jeg, hvad man plejer at bruge som fugtspærre mellem støbningen og træværket, maling, plast, eller?
Synspunkter på konstruktionen modtages med tak