Kan nogen forklare, hvad der menes med Afstivning på denne tagstols tegning? Kræves der et gulv på hele strækningen 1-11 for at opnå stabilitet? (Havde tænkt mig at vente lidt med at lægge gulvet...)
Endnu mere vanskelig at tolke er, hvad 800 mm betyder? Hvis vi bruger råspont, er det tilstrækkelig afstivning?
Afstivning plejer at betyde, at der skal være brædder i tagets længderetning, som forhindrer stolperne i spærkonstruktionen i at svigte. Gætter på, at 800 er et cc-mål. På ydertaget vil råspont være tilstrækkeligt. Hanebåndene afstives af glespanelen. Det kan under alle omstændigheder være en god idé at montere nogle gangbroer, så det er let at bevæge sig deroppe, inden du indretter.