Kan nogen forklare, hvad der menes med Afstivning på denne tagstols tegning? Kræves der et gulv på hele strækningen 1-11 for at opnå stabilitet? (Havde tænkt mig at vente lidt med at lægge gulvet...)

Endnu mere vanskelig at tolke er, hvad 800 mm betyder? Hvis vi bruger råspont, er det tilstrækkelig afstivning?
Takstolsritning med mått och märkningar för avstyvning, inklusive en anteckning om 800 mm avstyvning samt specifikationer för tvärsnitt och last.
 
  • Takstolsritning med dimensioner og specifikationer, herunder avstyvning og belastning noter. Tabellen viser 800mm avstyvning for nogle sektioner.
Afstivning plejer at betyde, at der skal være brædder i tagets længderetning, som forhindrer stolperne i spærkonstruktionen i at svigte. Gætter på, at 800 er et cc-mål. På ydertaget vil råspont være tilstrækkeligt. Hanebåndene afstives af glespanelen. Det kan under alle omstændigheder være en god idé at montere nogle gangbroer, så det er let at bevæge sig deroppe, inden du indretter.

mvh Findus
 
  • Synes
robb123
  • Laddar…
Ok, så forstår jeg. Har fundet et billigt gulv, så det bliver måske at lægge det ind med det samme...
 
Jeg tester med at bumpe tråden for at få klarhed over, hvad "800mm" står for i eksemplet.
Tak på forhånd!
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.