Når man skal sømme vægstolperne på gulvbjælken, begynder man vel med hjørnerne. Man lodder og kjedler. Men hvordan sømmer man resten af stolperne? Hver stolpe skal loddes med et langt vaterpas, men skal hver stolpe kjedles? Væggen er 9m lang og har ikke remme, der rækker mellem hjørnerne. Trækker man en snor øverst på hjørnestolperne og sømmer stolper efterhånden?

Marker regelplaceringen på syllen og læg de kommende hammarband ved siden af og overfør markeringen til dem. Derefter rejser du hjørnestolperne og de vægstolper, der er nødvendige for at give hammarbandene oplag i enderne, og afstiver dem. Derefter kan du placere resten af stolperne uden at skulle lodde. Så kan du sætte nogle brædder skråt over væggene her og der, hvis det er så stort, at det er nødvendigt, altså.

Alternativt samler du væggen på pladen og rejser den bagefter.

Tak jon_h, som jeg nævnte har jeg ikke hammerbånd som, i et enkelt stykke, rækker mellem hjørnerne. Skal jeg købe et helt stykke, eller mener du altså, at hammerbåndet kan være stykker, der samles på vægstolperne?

Nu forstår jeg ikke rigtigt, du har ikke rem som rækker i et stykke, nej. Men det har du vel i så fald allerede tænkt, at du skulle sammensætte? Det var derfor jeg skrev, at du sætter op hjørnestolperne og de mellemstolper, der er nødvendige for at give oplæg, altså støtte i enderne, til remmene.

Ville være sikker på at have forstået rigtigt. Takker.

Vil du gøre det ekstra stabilt, så lægger du en hulplade på oversiden over samlingen og spænder fast

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.