Skal lægge gulv på loftet. Til at begynde med mere som et opbevaringsrum, men tænkte nok at forsøge at lave det som et "loft" i fremtiden. Der er kun ståhøjde præcis i midten.

Tænkte om nogen havde nogle tips til, hvordan man får et gulv, der ikke gynger uden at bygge opad. Det er cc 120 mellem tagspær. Hvis man lægger 22 mm gulvspån - fungerer det, eller vil det svigte meget uden ekstra support? Nogle tips til at stabilisere det i så fald. Vil jo helst ikke lægge yderligere regler mellem tagspærene på grund af kuldebroer, og der går en masse elledninger.

/Erberd^_^b

Det fungerer med gulvspån. Råspont er et alternativ.

Tak, men vil det svikte meget med 22 mm gulvspån som ligger på cc 120 cm. Plejer man ikke at have cc 60??

Jeg vil helst gå op i dimension.

Der findes brætgårde, der har billigt gulvtræ "ekonomigolv" i 28-32 mm tykkelse.

Bliver lidt mere stabilt og meget flottere!

Hvis du skal have det som loft, skal du så ikke have det opvarmet da? (du taler jo om kuldebroer?)
Jeg ville absolut sætte regler på c/c 600, hvis man skal have 22 mm spån. Ikke sjovt hvis det giver efter i fremtiden.
Kan du ikke sætte med bjælkesko?

skulle også sætte ekstra reglar imellem, eller regel op på den anden led mellem spær til 600c/c, og lægge gulvspån...
MEN, der findes et alternativ til, lægge et 27 mm furugulv, går aldeles udmærket, lagt det med 1000c/c uden problemer, test...

Jeg havde samme sits (fast det kommer aldrig blive mere end vind/förråd) og valgte at opsætte regler.
Havde jeg gjort det om i dag, havde jeg i stedet valgt at gå op i dimension på gulvet,
eftersom det blev en del bøvl med at sætte regler ned i løsullsisoleringen, som jeg har.

Jeg brugte 22mm råtræ. Meget nemmere at manøvrere i spærfagene.
Desuden tåler råtræ fugt bedre end spån.

Svajer gulvet?
Ja
Er det et problem for mig?
Næh, ikke på loftet, det er som at gå på et tag, som også svajer lidt.

Men jeg føler mig tvivlende over gulvspån og cc1200, spånplader har lidt ubehagelige egenskaber ved at knække og ikke tåle punktlastr.

Absolut ikke gulvspån ved c/c 1200mm. Desuden suger gulvspån fugt. Følg magnu's tips med 22mm råspont. Holder garanteret.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.