Jeg har lavet en lille tilbygning derhjemme, isoleret og i går lagde jeg plastik på væggene. Ved mine tidligere bygninger har jeg altid afsluttet plastikken mod gulvspån/betonpladen, da jeg har haft et eksisterende gulv at arbejde imod. I øjeblikket er gulvet kun opstillet, ingen spånplade endnu, og jeg kan derfor vælge om jeg skal lægge spånpladen på plastikken eller trække plastikken ud over spånpladen.

Jeg kan tilføje, at jeg har tænkt mig gulvvarme, gips og derefter klinker ovenpå.

Plasten skal altid trækkes ud på gulvet og samles med gulvplasten. Hvis det ikke er et mellemspærrelag, skal det sammen med plasten fra etagen nedenunder.

Matti_75 sagde:
Plasten skal altid trækkes ud på gulvet og samles sammen med gulvplasten. Hvis det ikke er et mellembjælkelag, så skal den samles med plasten fra etagen nedenunder.
Og gulvplasten skal sidde hvor, mellem hvilke lag? Jeg har bygget tilbygningen på piller og plastet jorden for at forhindre fugt i at trænge op fra jorden. Har endnu ikke lagt noget på gulvet.

En anden overvejelse om gulvplast, fugten burde vel søge opad og ikke ned?

Gulvplasten skal ligge under gulvspånpladen. Fugtigheden vandrer oftest nedad.

Matti_75 sagde:
Gulvplasten skal ligge under gulvspånpladen. Fugtigheden vandrer oftest nedad.
Selvfølgelig kan jeg smide plast under gulvspånpladen. Dog undrer jeg mig over, hvad der sker med skrue-limningen af spånpladen, som mange inklusive producenterne af sporede plader anbefaler, det går jo ikke at lime på plasten...

Hittede en pdf fra Thermotech nu.

1. Trägulvbelægning *
  2. Lumppapp, foam eller lignende **
  3. Ångspärr
  4. Aluminiumplåt og gulvvärmerör
  5. Spåret spånskiva
  6. Träbjælkelag, max c/c mått 600 mm

1. Keramiske plader og fugemasse
  2. Fästmassa/fix
  3. Formstabil plade som skrues fast *
  4. Lim för formstabil plade
  5. Primer **
  6. Skruer, 15-20 styk pr. aluminiumplåt
  7. Aluminiumplåt og gulvvärmerör
  8. Spåret spånskiva
  9. Träbjælkelag, max c/c mått 600 mm

http://www.thermotech.se/download/18.5d1afbe213e840dd5ee2c8/90507_Golvkonstruktioner+med+GV_1305.pdf

Ingen dampspærre for klinker altså. Problemet løst.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.