Sommeren er straks her, så det er tid til garagebyggeri. Jeg skal bestille 2 tag-skydeporte snart og tænkte at lave en ny væg til disse (har en eksisterende bygning med træ foldporte nu). Det jeg har brug for hjælp til er selve opsætningen af portvæggen.
Hvis vi tager vægkonstruktionen udefra og ind (tænkte have ca 190-195 tyk isolering):
-Hvid plade tp20
-lægter
-vindsikring
-regel145x45
-isolering
-kondenssikring(?)
-liggende 45x45 regel
Har endnu ikke besluttet indersiden, om plade eller krydsfiner+gips.. men det tager vi senere. Hvad synes I om kondenssikring i garager, når man har plade som ind- og yderside?

I instruktionen til portene står der dobbelte 45 reglar, med mindst 95 i bredden på hver side af porten. Tænker at jeg burde kunne lægge 2 stk. 145x45 sammen, og så en 145 med bredsiden mod portjernene? Det burde fungere, ikke sandt? Vedlægger et hurtigt billede, set ovenfra:

Diagram viser strukturtegning af vægramme til garageport med dimensioner 145x45 for at illustrere portjern og træramme.
Skal jeg forbinde dem foroven med 195x45 for stabilitet osv.?

Hvordan gør jeg med de liggende 45 ved f.eks. en dørramme? Sætter man en 195 tyk regel, eller afslutter man 45 på en 145-regel? Findes der nogen gode sider på nettet, hvor jeg kan læse mere?
Eller skal jeg ganske enkelt bruge 195 reglar og isolere 195 tykt?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.