Ja. fejl af mig - makadam er det rigtige navn. Mente snarere de fraktioner som magnetens foreslog :)

Tror at TS mener, at rummet han skal afjævne er 2 til 4 cm tykt/dybt

S
magnetens sagde:
Tror att TS menar att utrymmet han skal afjævne er 2 til 4 cm tykt/dybt
ja undskyld. :o

sig mig hvad man skal gøre med makadam så får man den rigtige sort

Har du syll af træ som ydervæggene står på, så gælder det om at gøre det rigtigt, for nu øges fugttrykket her. Måske ekstra slinga.

S
Fixar_Krille sagde:
Har du syll av trä som ydervæggene står på så gælder det at gøre det rigtigt, for nu øger fugttrykket her. Kanske ekstra slinga.
fugttryk fra?

Den eksisterende betonplade, som nu får cellplast på sig.

Har lige fået fat i grusgrav, som kan transportere hjem til mig. Der var makadam 2-4mm uvasket. Så var der sand 1-5 som var vasket. Er det stadig makadam, der egner sig bedst, tror I? Jo, er skyll af træ smurt med noget imprægnering. Nogle steder er der også syllpapp under.

Billede på syll tak. jeg havde valgt vasket 1-5.

S
Dit hus kan meget vel være bygget med trykket syld uden pap under (som mit) risikoen ved at gøre som du tænker er, at pladen bliver mere fugtig, fugten kan ikke ventileres nogen steder, så begynder det at suges op i sylden i stedet.

Jeg mener, at du enten ikke isolerer overhovedet og kører ventileret gulv, eller også fjerner hele pladen og gør det hele korrekt.

Byggematerialer som træ, isolering og beton er synlige i et renoveringsprojekt. Træet har grønne pletter, og der er synligt støv og snavs.

Vægkonstruktion med træplader, isolering og betonfundament; synlig isolering og beton ved bunden af væggen.

Dette skal fjernes.

Måske kappe skiverne 300 op frigøre ved siden af reglarne sætte plintjern mod eksisterende beton. Derefter kappe bort reglen lægge en pap og lade betonen fyldes op. Så lægge ny syld oven på ny beton.

Okok er det så slemt? Kan man ikke lægge cellplast som afstandsstykke mod væggen og ikke støbe hele vejen mod ydervæggen. Er det så sandsynligt, at den eksisterende plade vil blive fugtig, når der kommer cellplast imellem pladerne?

Impregnerede og indstøbte syld er en kendt risikokonstruktion. Det du planlægger at gøre nu ændrer forudsætningerne, sandsynligvis til det værre, og dermed risikoen for at du får et sygt hus.

Vi har også indstøbte syld, dog ikke imprægnerede og undgår at foretage nogle ændringer. Gulvvarme ville være rart, men det går ikke af netop denne grund.

Du har nu en unik chance for at udbedre denne konstruktion, tag den - for den kommer ikke igen.

Det var forkert allerede før, men cellplasten kan forværre det. Derudover findes der mange huse med denne løsning, som fungerer godt, men det er altid en risiko.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.