Har haft et stort hul i afløbet på min etplansvilla. Har nu billet op ca. 8 kvm og har 75 kvm af den eksisterende plade tilbage. Havde tænkt mig at udjævne med sand, da pladen er ret grov og varierer ca. 4 cm som mest. Derefter lægge cellplast og støbe gulvvarme ind. Føles det som en ok løsning? Hørte nogen sige, at man ikke udjævner med sand nu om dage. Men det føles som om denne løsning burde blive meget bedre end det var før med trækonstruktion og isolering lagt ovenpå en uisoleret plade på 10 cm.
Håber virkelig nogen kan have nogle idéer, da det er ret presserende at få huset ordnet, da dobbelt boliger ikke er det mest økonomiske!
Håber virkelig nogen kan have nogle idéer, da det er ret presserende at få huset ordnet, da dobbelt boliger ikke er det mest økonomiske!
Jeg følger ikke helt med på, hvad du har gjort, og hvad du tænker gøre?!
Men man udjævner ikke med sand, da dette ikke er kapillærbrydende, men med (vasket) makadam. Nu spiller det nok mindre rolle, hvis det er så lidt som fire cm og desuden kun på visse steder.
Derefter lægger du på cellplast, armering og gulvvarmeslange, og så støber du dit gulv.
Men man udjævner ikke med sand, da dette ikke er kapillærbrydende, men med (vasket) makadam. Nu spiller det nok mindre rolle, hvis det er så lidt som fire cm og desuden kun på visse steder.
Derefter lægger du på cellplast, armering og gulvvarmeslange, og så støber du dit gulv.
Okok. Undskyld for dårlig info. Hele pladen er på 83kvm og er uisoleret. Har revet op 8kvm i midten og skiftet kloakrør. Så der er der ingen plade overhovedet i øjeblikket. På de 8kvm tænkte jeg at isolere 10-15cm. De øvrige tænkte jeg så udjævne med sand, så 5cm celleplast og derefter støbe beton over hele 83kvm.
nej makadam!!mexitegel sagde:
kross i min verden altså bjergknus/overbygningsmateriale =bærelag og forstærkningslag for veje med både lettere og tungere trafik. fraktion blandt andet 0/16, 0/32, 0/63, 0/90 = kan forekomme "sand"
makadam= fremstilling af asfaltmasse og beton, men også til veje, skovveje, husgrundlæggelser, havegange, garageplaner og jernbaner. fraktion blandt andet 8/11, 11/16 og 16/32 skal ikke være nogen "sand" i dette da det gerne skal være vasket
Ja det skelner 4cm over hele pladen snittet ligger vel på ca 2cm. Tanken var, at hvad jeg end gør, så burde det blive bedre end det som var med uisoleret plade og træbjælkelag. Så 45ull som isolering. Pladen så fin ud i øvrigt, så tror ikke den har været udsat for så meget fugt. Kross lød jo rigtig godt, ringe til nærmeste grustag og høre imon. Takker 👍
Da ville jeg have foretrukket 2-4, det vil fungere fint at afrette med. Vælger du i stedet et grovere materiale, bliver det meget sværere at få det nogenlunde plant, især med så lidt plads...
Held og lykke!
Held og lykke!
Senest redigeret:
nja. nok for at de fraktioner findes. 2-4cm er groft for din del. har du et godt "grustag" så kommer de hjælpe dig.theguden sagde: