Nu er det meget muligt, at jeg poster det forkerte sted, men jeg gør et forsøg.
Skal i morgen begynde at afmontere garderober fra soveværelset i min lejebolig.
Det er en væg med garderober, som ikke når loftet.
Omtrent som den på billedet, men mine går fra væg til væg.
Hvide garderobeskabe i soveværelse, som ikke når loftet, med fem døre og sølvfarvede håndtag. Står på trægulv nær en døråbning.

Jeg er indforstået med, at det kan være grimt bagved, og at jeg skal gemme garderoberne, da det er leje.
MEN, er der noget, jeg bør tænke på, for at det skal gå glat? Skal jeg skrue dem fra hinanden
Eller skal man brække dem løs?
Har nogen af jer gjort det samme?

Tænkte at sætte wilfa system op bag gardiner i stedet for disse blokke til skabe.

Hilsner Sanna
 
BirgitS
Er garderoberne fastskruet i væggen?
Deler de på skillevæggene?
Går der skruer gennem skillevæggene for at holde de forskellige garderober sammen?

De dørhåndtag ser ud som om de er fra 60'erne, og på den tid var garderober mere eller mindre pladsbygget og ikke lavet til at flyttes.

Har du talt med din udlejer?
 
Synes det lyder som en ekstremt dårlig idé i en lejebolig. Er der noget gulv under soklen? Hvordan har du tænkt dig at opbevare garderoberne, indtil du skal stille dem tilbage?
 
Formodentlig er garderoberne skruet i væggen øverst, samt i hinanden. Det bør være muligt at tage dem ned uden at bruge vold.

Men jeg må give ovenstående ret; Risikoen er, at du skal genoprette dem, når du flytter. Jeg ville kontakte udlejeren først, så de er med på noterne...
 
Nu er de væk ☺️ De sad i en skrue i væggen og derefter en plastikting mellem væggene. Det gik meget glat. Der var heldigvis gulv under MEN væggen ser forfærdelig ud. Har hængt gardiner op, imens jeg venter. Har I nogle tips til, hvordan man absolut nemmest og billigst gør det pænt? Det er ligegyldigt, hvordan det ser ud, bare det ser okay ud.

Slidt væg med afskallet maling og skader, omgivet af hvide gardiner og et hjørne med opbevaring, som illustrerer behov for renovering.

Slidt væg med løsnet tapet dækket delvist af et draperi; nederst ses en sort kat foran en hylde med tæpper.
 
Svært at vurdere uden at være til stede, men fjern gammelt gips, hvis det er en gipsvæg; ellers op med gips ovenpå, derefter spartle og male eller tapetsere.
 
Det er nogen form for letbeton/puds og mange lag gammel tapet.
 
Renoveringsgips som du limer fast på væggen og derefter spartler og maler.
 
Eller bredspartle måske? Dog svært at gøre selv.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.