Nu er det meget muligt, at jeg poster det forkerte sted, men jeg gør et forsøg.
Skal i morgen begynde at afmontere garderober fra soveværelset i min lejebolig.
Det er en væg med garderober, som ikke når loftet.
Omtrent som den på billedet, men mine går fra væg til væg.
Jeg er indforstået med, at det kan være grimt bagved, og at jeg skal gemme garderoberne, da det er leje.
MEN, er der noget, jeg bør tænke på, for at det skal gå glat? Skal jeg skrue dem fra hinanden
Eller skal man brække dem løs?
Har nogen af jer gjort det samme?
Tænkte at sætte wilfa system op bag gardiner i stedet for disse blokke til skabe.
Synes det lyder som en ekstremt dårlig idé i en lejebolig. Er der noget gulv under soklen? Hvordan har du tænkt dig at opbevare garderoberne, indtil du skal stille dem tilbage?
Formodentlig er garderoberne skruet i væggen øverst, samt i hinanden. Det bør være muligt at tage dem ned uden at bruge vold.
Men jeg må give ovenstående ret; Risikoen er, at du skal genoprette dem, når du flytter. Jeg ville kontakte udlejeren først, så de er med på noterne...
Nu er de væk ☺️ De sad i en skrue i væggen og derefter en plastikting mellem væggene. Det gik meget glat. Der var heldigvis gulv under MEN væggen ser forfærdelig ud. Har hængt gardiner op, imens jeg venter. Har I nogle tips til, hvordan man absolut nemmest og billigst gør det pænt? Det er ligegyldigt, hvordan det ser ud, bare det ser okay ud.
Svært at vurdere uden at være til stede, men fjern gammelt gips, hvis det er en gipsvæg; ellers op med gips ovenpå, derefter spartle og male eller tapetsere.