2,030 læst ·
7 svar
2k læst
7 svar
Aflaste bjælke for at få garageportmotor ind
Hej!
Stødte i dag på et uventet problem, da jeg skulle montere min nye garageport.
skinnen til motoren er for lang og rammer bjælken, der understøtter taget. Det betyder, at jeg skal save 10 cm op i bjælken, og bredden bliver højst 25 cm for at få skinnen i lod. Og spørgsmålet er så. Kan jeg understøtte bjælken med en form for stålprofil eller mindre regel, som jeg udvider bjælken med for at få styrken tilbage?
lidt dimensioner.
garagebredde 3050
tværgående bjælke 195x45
Længdegående bjælker 145x45 x 6 stk. cc 550
Stolper 120x45 cc 600
første tværgående bjælke (195x45) sidder 3000 ind fra garageporten. Så er der 2400 til den næste og 2400 til den sidste.
de længdegående bjælker (145x45) og har et overlap på 1800mm
klimazone 3
tror jeg har fået alt med, der er af interesse.
tak på forhånd.
Stødte i dag på et uventet problem, da jeg skulle montere min nye garageport.
skinnen til motoren er for lang og rammer bjælken, der understøtter taget. Det betyder, at jeg skal save 10 cm op i bjælken, og bredden bliver højst 25 cm for at få skinnen i lod. Og spørgsmålet er så. Kan jeg understøtte bjælken med en form for stålprofil eller mindre regel, som jeg udvider bjælken med for at få styrken tilbage?
lidt dimensioner.
garagebredde 3050
tværgående bjælke 195x45
Længdegående bjælker 145x45 x 6 stk. cc 550
Stolper 120x45 cc 600
første tværgående bjælke (195x45) sidder 3000 ind fra garageporten. Så er der 2400 til den næste og 2400 til den sidste.
de længdegående bjælker (145x45) og har et overlap på 1800mm
klimazone 3
tror jeg har fået alt med, der er af interesse.
tak på forhånd.
Kan være en idé at købe en længere skinne til porten. Det koster selvfølgelig en skilling, men det kan være det værd. Gør jo ikke noget, hvis den er lidt for lang, du indstiller jo slutpositionen, når du installerer den.
den går desværre ikke fri nu, og den er monteret så langt nede som muligt foran ved garageporten.G Guson sagde:
OK, så er det løst altså. Men jeg undrer mig over, hvad der støder imod? Skinnen ligger på en profil, der ligger ovenpå sideskinnerne. Min midterskinne ligger omtrent 4 cm over sideskinnernes overkant, og porten stikker ikke op over sideskinnerne nævneværdigt.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Kan jag måla en limträbalk inohus med grundfärg för trä utomhus?
Färg, Måla & Tapetsera -
Gammal vattenskada, förstärka takbalk
Tak & Vind -
Forstærkning af Limtræsbjælke
Bygningsfysik -
Valg af bjælke for at aflaste punktlast på betonbjælkelag
Bygningsfysik -
Avlasta limträbalk istället för stolpe?
Fritidshus