Ja, nu ved jeg ikke, om dette spørgsmål passer ind her heller, jeg har forsøgt under Miljø....men fik ingen respons....... Under alle omstændigheder så vil affald snart blive vejet i vores område, så nu må man blive lidt bedre til affaldssortering. Er der nogen, der har bygget eller arrangeret på nogen måde derhjemme, så sorteringen og opbevaring af gamle ildelugtende emballager og lignende kan gøres lettere, og måske bliver det endda sjovt at affaldssortere?

Jeg er i gang med at file på en "genbrugsbænk" til at placere i spisekammeret. Bordpladen vil blive en hobbyplade i passende længde. Ben af 45*45 reglar. En hobbyplade mellem reglarne på siderne og på forsiden en rundstav og et todelt gardin på forsiden. Formentlig vil der være behov for reglar i nederkanten på for- og bagsiden for stabilitet.

I bordpladen tænkte jeg at save til tre luger. På undersiden skruer jeg en krog ind på hver side af lugerne. I krogene hænger jeg plastikposer, et bærhåndtag i hver krog.

Så males bænken hvid, eller i hvilken farve man nu vil. Jeg overvejer at hvidlasere pladen og male resten af bænken hvid. Til gardinet kan man vælge et smart stof. Så et flot billede af glas, dåse og papir på lugerne og vupti! en praktisk og flot opbevaring til genbrugsting.

Hvis man har mere plads, kan man lave flere luger, eller bore store huller i bordpladen, så der er plads til flere ting at sortere.

Jeg skal bare gøre gangen, et soveværelse og ordne haven færdige, så kan jeg lægge et billede op af, hvordan den blev :)

Klart interesseret i, hvordan det bliver! Jeg havde tænkt mig noget større, måske udendørs t o m.

Jeg har et udestue med dør ud fra køkken/spisestue. Langs den ene kortside (glassningen begynder 90 cm over gulvet på kortsiderne) byggede jeg en enkel bænk 140x50 cm og 80 høj af skabskorpus, bordplade mm som blev tilovers, da jeg rev det gamle køkken ud. Forsiden dækkes af et pænt stof. I skabet samler jeg alt i almindelige papirbæreposer, som man altid får for mange af. En til hvert af papir, karton, glas, metal, plast, returflasker/dåser. Ved siden af en gammel isæske til batterier og glødepærer. Når noget er fyldt, tager man bare posen med til genbrugsstationen. Er posen stadig hel og nogenlunde ren, folder man den bare sammen, ellers dumper man den i genbrug.

Jeg forstår ikke dem, der bruger penge på flotte kasser. De skal bæres hjem, og efter et stykke tid bliver de let beskidte og skal vaskes.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.