Har et Myresjöhus fra 1940'erne.

Huset er oprindeligt beklædt med kalkpuds på sivmåtter og under det stående træplanker.

I 1978 pudsede den tidligere ejer huset om med ædelstænkpuds KC-puds. Hvad jeg ved, er dette ikke helt korrekt udført, men var det i 1970'erne.

Når jeg skal pudse huset om, skal jeg så banke al stænkpudsen ned? og derefter bruge kalkpuds. Eller kan jeg pudse videre med ny stænkpuds (KC-puds)?

Er der nogen, der har haft samme problem?
 
Hej Harrys,

Tak for dit svar, min konklusion er at reparere pudset først med kalkpuds og derefter med KC-stænkpuds. Jeg har en manuel pudsemaskine til stænkpudsen (Optiroc Serpo 201).

Ved en ompudsning af hele ejendommen, har du styr på, hvad det ville koste at hyre en fagmand til at skifte til kalkpuds? Kalkpudsen er reverteret på rismåtter mod plank. Hvis du også har information om, hvad en ompudsning med KC-puds ville koste, ville jeg være taknemmelig.

Pudsarealet er ca. 300 kvm.
 
Sidder KCputsen tilbage er der vel ingen grund til at fjerne det? Det bliver jo så meget dyrt, hvis alt skal ned.

Er man ikke byggnardsvårdsfanatiker, kan man jo bare reparere det, der er dårligt?!
 
harrys sagde:
Enig, man kan jo bare reparere. Men spørgsmålet er, hvor holdbart det bliver med KC-puds på kalkpuds i længden??? Man behøver vel ikke at være bygningsbevaringsfanatiker for at ville have huset helt og flot.
Nå, for så vidt. Men samtidig er der en meget stor omkostningsforskel i at reparere og lave om. Hvis hoveddelen af pudsen stadig sidder fast efter 30+ år, vil den nok blive ved med det fremover også.

KC-pudsen kan faktisk være så hård, at den er løs, men stadig sidder fast! :)
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.