Ville gerne advare om Beijers prissætning på træ lige nu. Alt er mere end dobbelt så dyrt som hos konkurrenterne. Når man kommer hjem med 4 stk 4,2 28x70 og opdager, at man har betalt over 400 kr, bliver man ret sur. Godt nok er prisen på træ steget, men i min verden er noget gået galt her ved justeringen af priserne. Har forsøgt uden held at påpege det for min lokale butik.
Jeg plejer altid at forhandle priser hos Beijer da jeg ved, at de tager højde for virksomhederabatter osv. Ikke 50% rabat på træ selvfølgelig, men nok til at det kan betale sig at droppe byggmax oftest. Nu synes mine byggmax priser at være meget dyrere end dine, så det spiller nok også ind, hvorfor det er sådan for mig.
Min terrassekonstruktion blev bygget med stort set intet spild, og den ville garanteret være blevet dyrere, hvis jeg havde købt det hos byggmax på grund af alt spildet.
Med det sagt, har jeg undgået større byggearbejder i år, så jeg har ikke lavet nogen sammenligning for nylig, så det kan være helt anderledes nu.
Ikke forkert at advare, så folk er opmærksomme på, hvad de betaler for, men det er vigtigt, at man forstår, hvad man betaler for. Jeg betaler fx gerne lidt ekstra for standardlængder til de fleste projekter.
Jeg plejer altid at forhandle priser hos Beijer, da jeg ved, at de har taget højde for firmarabatter osv. Ikke 50% rabat på træ selvfølgelig, men tilstrækkeligt meget til, at det ofte er værd at ignorere Byggmax. Nu virker det som om, at mine Byggmax-priser er meget dyrere end dine, så det spiller nok også ind på, hvorfor det bliver sådan for mig.
Min terrassekonstruktion blev bygget med i princippet 0 spild, og den ville garanteret være blevet dyrere, hvis jeg havde købt det hos Byggmax på grund af alt spildet.
Med det sagt har jeg undgået større byggerier i år, så jeg har ikke lavet en sammenligning for nylig, så det kan være, at det er helt anderledes nu.
Det er ikke forkert at advare, så folk er opmærksomme på, hvad de betaler for, men det er vigtigt, at man forstår, hvad man betaler for. Jeg betaler fx gerne lidt ekstra for standardlængder til de fleste projekter.
Enig, og det er derfor, jeg tog til Beijer, fordi jeg skulle bruge 4,2 28x70, og det er usikkert hvilke længder Byggmax har. Plejer at være +20% ikke 110%
Trodde det var alment kendt, at Beijer har himmelhøje listepriser. Derimod giver de kraftige rabatter, hvis man beder om et tilbud, i hvert fald efter min erfaring. Da jeg købte materialet til garagepladen sidste år, fik jeg omkring 40% rabat ved blot at bede om et tilbud (ikke tidligere kunde og privatperson). Jeg tror listepriserne lå på 44kkr, og jeg fik et tilbud på 24kkr. Byggmax skulle have 27kkr for tilsvarende ting (men sandsynligvis dårligere kvalitet).
Ulempen er, at man skal bede om et tilbud på hver eneste lille ting, man skal købe (hvis man vil have rabat, vil det sige), hvilket kan blive lidt latterligt, hvis man bare skal købe for et par hundrede. Jeg fik i gennemsnit 30-50% rabat, da jeg handlede hos dem sidste år.
Hvad angår trævarer fra dem, var jeg ikke så imponeret, jeg bestilte hammarband fra dem, 195x45 4,2m lange. Halvdelen af dem var så snoede, at de burde sælges som propeller... Fik pengene tilbage, men bestilling af råspont, tagstol, etc blev fra et andet firma (NP Nilsson).
Mærkede det for nogen måned siden, da jeg skulle bestille. Troede det var en fejl lige da, eftersom de andre kæder lå mere på linje prismæssigt, men det var altså ikke tilfældet. Undrer mig over, hvordan de tænker, eller om de har hævet rabatpriserne til aftalekunderne for at undgå alle mindre køb. Da jeg for godt 5 år siden købte lidt materiale fra dem, fik jeg god rabat på det meste undtagen lige træet, hvor jeg kun fik 10% rabat, da de skyldte på dårlige marginer.
Prismæssigt endte man omtrent lige som listepriserne på byggmax, dog har Beijer jo et større sortiment, hvilket selvfølgelig er værdifuldt.
Orker som regel ikke længere at bede om priser, det er mere bekvemt at klikke ting hjem på nettet fra stedet med den laveste listepris. Nogle gange kan man endda få dem til at pakke det, man har bestilt, og hente det gratis.
Troede det var almen kendt, at Beijer har ublu høje listepriser. Derimod giver de kraftig rabat, hvis man beder om tilbud, i hvert fald i min erfaring. Da jeg købte materialet til garagepladen sidste år, fik jeg ca. 40% rabat ved blot at spørge om tilbud (ikke kunde fra tidligere, og privatperson). Jeg tror listepriser var 44kkr og fik tilbud på 24kkr. Byggmax ville have 27kkr for tilsvarende ting (men sandsynligvis dårligere kvalitet). Ulempen er, at man skal anmode om tilbud på hver lille ting, man skal købe (hvis man vil have rabat), hvilket kan blive lidt latterligt, hvis man kun skal købe tilskud for et par hundrede. Jeg fik i gennemsnit 30-50% rabat, da jeg handlede af dem sidste år. Hvad angår trævarer fra dem, så var jeg ikke særlig imponeret, bestilte hanebånd fra dem, 195x45 4.2m lange. Halvdelen af dem var så skæve, at de burde sælges som propeller... Fik pengene tilbage, men bestilling af råspån, spær osv. blev fra andet firma (NP Nilsson)
Har også haft en del propeller-regler fra Beijer, og det er ret irriterende, men det kan dog returneres. Byggmax accepterer ikke returnering af træ, så hvis man får en bræt, der vrider sig, efter man har samlet den, må man leve med det.
Enig i, at det er besværligt med komplementkøb hos Beijer, og undgår det ofte. Hvis det ikke haster, bestiller jeg mange småting online, hvis det haster, bliver det Beijer i sidste ende.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.