Hej forumet!

Min frue og jeg har tænkt os at åbne en væg mellem stuen og køkkenet (dvs ikke rive den helt ned) I kan se de røde linjer

Huset er bygget i 1971, og væggene består af Tretex > Råspont > Liggende reglar > Råspont > Tretex.
Hvordan ville I mene, at åbne den ville være smartest? For at få alt så "lige og pænt" som muligt skal der sættes støttebjælker og dørindfatninger op. Råsponten er 15 mm tyk, og jeg er 99% sikker på, at der er 45 mm reglar indeni. Og Tretexen er jo omkring 13 mm som gips.

Tigersav? Rundsav med skinne på væggen? Skal efterlade omtrent 25 centimeter fra ydervæggen (venstre) og efterlade et stykke af loftet, dog ikke besluttet hvor meget endnu.

Alle tips og råd modtages, har to 1-årige, så vil gerne forsøge at få det så lidt støvet som muligt men alligevel at arbejdet skal gå ret hurtigt og ikke trække ud!

• Stue med døråbning til køkken, røde linjer markerer område for vægåbning, med plante og kunst på væggen, træstole i baggrunden.
Hej

Har du styr på, at der ikke går nogle ledninger, rør mm i væggen, og at den ikke er bærende, så ville jeg bruge en rundsav med skinne.

Edit: så nu, at der er el at tage hensyn til.
Kobl fra og tjek, så det ikke leder videre andre steder.
:D

P Pappa1986 sagde:
Hej

Har du tjek på så der ikke går nogen ledninger, rør mm i væggen, og at den ikke er bærende så ville jeg gå i gang med rundsav med skinne.

Edit: så nu at der er el at tage hensyn til.
Kobbel fra og tjek så det ikke leder videre andre steder.
:D
El er jeg opmærksom på! Der er en afbryder + stik på begge siderne, og den er 100% ikke bærende det er kontrolleret

Men findes der rundsavklinger som går så dybt? Eller tænker du at save på begge sider af væggen

Indstil rundsaven til 28mm, skru en lige planke på væggen som anslag og følg efter med støvsugeren.

• Synes
Anew8589 og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.