Hej!
Jeg har brug for at åbne op til skunken ved skorstenen på overetagen. Det behøver ikke at være hele vejen, kun en passage ved skorstenen. Jeg er bekymret for, at væggen er bærende og ved ikke, hvordan jeg bør gøre det. I de øvrige rum er skunkene helt åbne, undtagen en garderobe. Huset er ca. 200 år gammelt. Se billeder. Tak!

• Værelse med en åben murstensvæg ved siden af en reol fyldt med brætspil, spejl og dekorationer. Tæppe på gulvet.
  • Trappeopgang med hylder monteret på væggen, dekoreret med bøger og krukker, i en ældre bygning med skrå loftvægge.
  • Rødt værelse med vindue, to røde stole, plastikbokse og små borde. Indretning med tæpper og dekorative genstande.
  • Rødt træhus med en skorsten, omkranset af træer. Loftet ved skorstenen er markeret med blå cirkel som mulig arbejdsområde.
Hej, og velkommen..

Det er lidt svært at forstå, hvad du mener..
Er det en luge? Dør? Mere præcist hvor?
Hvad skal gøres?

Der er en passage i den hvide væg ved murstokken på det første billede. Så murstokken bliver frilagt. En passage så man evt. kan have et lille opbevaringsrum bag resten af væggen.

Det er jo altid svært at vide, hvad der findes bag væggene i gamle huse..
Har du nogen indsigt i, hvordan huset har været opbygget i andre dele? Plankevæg?
Ellers er det vel bare at sætte en sav i pladen og fjerne et stykke og se efter..

GoForIt GoForIt sagde:
Det er jo altid svært at vide, hvad der findes bag væggene i gamle huse..
Har du nogen indsigt i, hvordan huset har været opbygget i andre dele? Plankevæg?
Ellers er det vel bare at sætte en sav i pladen og fjerne et stykke og se efter..
Jeg tror det er plankevæg. På denne væg kan det være plankevæg med en slags masonitplade eller lignende på. Tør jeg save et hul?

Ja, findes der ingen tegninger på husets konstruktion, så er der nok ingen anden vej.
Er det en plankevæg, så måske kan den aflastes med en bjælke af en slags.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.