Rickard.
A Alejandra L. sagde:
Hej Rickard,
Hvad er salning?
/Alejandra
Salning er egentlig bare en æstetisk pasbit, der fylder det mellemrum som kan opstå mellem karmen og foderet, hvis karmen ikke er lige så tyk som væggen.

100mm er dog virkelig tæt på hvad 70mm karm lander på, så det er ikke sikkert, at der behøves noget overhovedet.

• Synes
Alejandra L.
  • Laddar…
Hvorfor stræbe efter at have en 70 mm karm, når væggen er 198 mm?

Rickard.
J Joak sagde:
Hvorfor stræbe efter at have en 70 mm karm når væggen er 198 mm?
En skydedør for 70mm stolper har ikke en 70mm bred karm men en som er ≈96mm eller endnu bredere hvis den er for dobbelte plader. Væggen var tilsyneladende ikke 198mm men ts rettede sig selv og skrev 100mm.

• Synes
Alejandra L.
  • Laddar…
Okay. Jeg missede det indlæg

Heij83 Heij83 sagde:
Skal siges at jeg ikke er tømrer.
Men jeg ville have bestilt den bredere karm, hvis du skal beholde den eksisterende væg, så bliver det mindre materiale at bygge på karmen for at nå ud til væggen.
Takker så meget for forslaget!
/Alejandra

Rickard. Rickard. sagde:
Salning er egentlig bare en æstetisk mellemlægsdel, der udfylder det mellemrum, der kan opstå mellem karmen og foderet, hvis karmen ikke er lige så tyk som væggen.

100mm er dog rigtig tæt på, hvad 70mm karm lander på, så da er det ikke sikkert, der behøves noget overhovedet.
Tusind, tusind tak for din forklaring! jeg lærer hver dag bid for bid.
/Alejandra

J Joak sagde:
Ok. Jeg missede det indlæg
Præcis! som Rickard nævnte, jeg rettede mig selv. Blandt alt det jeg er i gang med at lære, indgår at måle i ro og mag og med det rette værktøj.

• Synes
Joak
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.