3,429 læst ·
21 svar
3k læst
21 svar
70mm eller 95mm reglar til indbygget dobbelt skydedør?
Side 1 af 2
Hej!!
Jeg skal bestille en dobbelt skydedør, der skal monteres indbygget i en eksisterende ikke-bærende væg i gammel beton (sandsynligvis forgængeren til blå beton) i en lejlighed bygget i 40'erne. Skydedørskarmen kan bestilles med 70mm regler eller 95 mm regler. Håndværkeren, der skal udføre arbejdet, er på ferie og kan ikke kontaktes. Da der er op til 8 ugers leveringstid, vil jeg gerne bestille så hurtigt som muligt. Men, hvilken skal jeg bestille? med 70 eller 95 mm regler? Hvad betyder forskellen i mm i praksis? Altså, hvordan påvirkes konstruktionen?
Tusind tak på forhånd for al den hjælp, jeg kan få!!
/Alejandra
Jeg skal bestille en dobbelt skydedør, der skal monteres indbygget i en eksisterende ikke-bærende væg i gammel beton (sandsynligvis forgængeren til blå beton) i en lejlighed bygget i 40'erne. Skydedørskarmen kan bestilles med 70mm regler eller 95 mm regler. Håndværkeren, der skal udføre arbejdet, er på ferie og kan ikke kontaktes. Da der er op til 8 ugers leveringstid, vil jeg gerne bestille så hurtigt som muligt. Men, hvilken skal jeg bestille? med 70 eller 95 mm regler? Hvad betyder forskellen i mm i praksis? Altså, hvordan påvirkes konstruktionen?
/Alejandra
Heij83
Løsbygger
· Västra Götaland
· 1 037 indlæg
Heij83
Løsbygger
- Västra Götaland
- 1,037 indlæg
Det skal siges, at jeg ikke er tømrer. Men jeg ville have bestilt den bredere karm, hvis du skal beholde den eksisterende væg, da bliver der mindre materiale at bygge på karmen for at nå ud til væggen.
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 431 indlæg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 2,431 indlæg
Det der adskiller er bredden på brættet/listen, som døren lukker imod og listerne på siden af pocketkarmen.
Gætter på, at med en så bred væg, så vil man ikke bruge anslagsbrættet, men sætte en egen..
Og havde det været mig, der byggede, så ville jeg bare have købt en skinne og et dørblad for derefter at bygge det ind selv.
Gætter på, at med en så bred væg, så vil man ikke bruge anslagsbrættet, men sætte en egen..
Og havde det været mig, der byggede, så ville jeg bare have købt en skinne og et dørblad for derefter at bygge det ind selv.
Ja.P PappasHammare sagde:Det som adskiller er bredden på brættet/listen som døren lukker imod, og listerne på siden af pocketkarmen.
Gætter på, at med en så bred væg vil man ikke bruge anslagsbrættet, men sætte en egen..
Og havde det været mig, der byggede, så havde jeg bare købt en skinne og et dørblad for at bygge det ind selv.
Overvej, at pocketkarmen måske skal lægges uden på eksisterende reglar. Køber du løs skinne og dørblad, er det meget nemmere at indfælde en tynd konstruktion.A Alejandra L. sagde:Hej!!
Jeg skal bestille en dobbelt skydedør, der skal monteres indbygget i en eksisterende ikke-bærende væg i gammel beton (formentlig forgængeren til blå beton) i en lejlighed bygget i 40'erne. Pocketkarmen kan bestilles med 70mm reglar eller 95 mm reglar. Håndværkeren, der skal udføre arbejdet, er på ferie og kan ikke kontaktes. Da der er op til 8 ugers leveringstid, vil jeg gerne bestille så hurtigt som muligt. Men, hvilken skal jeg bestille? med 70 eller 95 mm reglar? Hvad indebærer forskellen i mm i praksis? Dvs, hvordan påvirkes konstruktionen?
/Alejandra
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 423 indlæg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7,423 indlæg
Hej Hapazard,H hapazard sagde:
Dit forslag lyder interessant. Hvis jeg går efter det, hvor meget tykkere skal reglarne være i forhold til skinnen?
/Alejandra
A Alejandra L. sagde:Hej!!
Jeg skal bestille en dobbelt skydedør, som skal monteres indbygget i en eksisterende ikke-bærende væg i gammel beton (sandsynligvis forgængeren til blå beton) i en lejlighed bygget i 40'erne. Pocketkarmen kan bestilles med 70mm reglar eller 95 mm reglar. Håndværkeren, der skal udføre arbejdet, er på ferie og kan ikke kontaktes. Da der er op til 8 ugers leveringstid, vil jeg gerne bestille så snart som muligt. Men, hvilken skal jeg bestille? med 70 eller 95 mm reglar? Hvad betyder forskellen i mm i praksis? Dvs, hvordan påvirkes konstruktionen?
Tusind tak på forhånd for al den hjælp jeg kan få!!
/Alejandra
De kan være tynde, typ dørbladets tykkelse + et par cm for lidt margen rundt om.A Alejandra L. sagde:
Hej HappasHammar,P PappasHammare sagde:Det som skiller er bredden på brættet/listen, som døren lukker imod, og listerne på siden af pocketkarmen.
Jeg gætter på, at med en så bred væg vil man ikke bruge anslagsbrættet men sætte sit eget..
Og hvis det var mig, der byggede, ville jeg bare have købt en skinne og en dørblad for derefter at bygge det ind selv.
Dit forslag lyder interessant. Hvis jeg følger det, hvor tykke skal reglerne være i forhold til skinnen?
/Alejandra