KarlXII sagde:
Jeg har boltret hele balladen fast i væggen. Det bliver superstabilt, og jeg slipper for en række bærende bjælker. Bevæger verandaen sig, så...hvorfor skulle den det egentlig? De søjler går jo lige så dybt som husets.

For øvrigt:
Bærende bjælker 195x45 cc2000
Gulvbjælker 145x45 cc60
Terrassebrædder 120x28
Stolper til rækværk 95x95
Overligger til rækværk 195x45 med 95x22 under (for at undgå skruehuller på oversiden)
Kryds i rækværket 70x45 (Skærgårdskryds)
De der dimensioner kender jeg igen 8) Synes dog at det var nok med overligger i 145x45, men det må måske revideres.

Jeg havde ikke tænkt mig at grave 3-4 m dybe huller til stolperne til terrassen ??? Det er på den dybde, vi har bjerg, og over det er det mest ler. Tror dog, jeg kører 3-4 ordentlige armeringsjern ned til berget og støber dem fast i hver stolpe, "hjemmelavet" pæling.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.